جهش در صنعت پتروشیمی با توسعه متوازن و هوشمند

جهش در صنعت پتروشیمی با توسعه متوازن و هوشمند
(شنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۵

معاون مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به لزوم استفاده از خوراک های ترکیبی و نیز استفاده از متانول مازاد برای تولید پلی پروپیلن، چشم انداز مطلوبی برای توسعه متوازن صنعت ترسیم شده است.

حسن عباس زاده معاون مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره طرح های پیشران صنعت پتروشیمی اظهارکرد: این طرح ها مکمل ادامه توسعه کل صنعت هستند و اهداف تعریف طرح های پیشران صنعت پتروشیمی بطور کامل تدوین و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: یکی از برنامه های پیش بینی شده تامین نیاز صنایع داخلی (پایین دستی) است که با بهره برداری از طرح های پیشران بخش عمده ای از نیازهای کشور پوشش داده خواهد شد.

عباس زاده ادامه داد: همچنین توسعه زنجیره ارزش ،کاهش خام فروشی، ارزش افزوده بیشتر (تولید محصولات با ارزش بالاتر) با جدیت پیگیری خواهد شد و امید است که با کمک دولت و مجلس و همچنین همکاری هلدینگ های پتروشیمی بتوانیم اهداف پیش بینش شده را محقق کنیم.

وی درباره نحوه همکاری هلدینگ های پتروشیمی در طرح های جهش سوم و پیشران صنعت گفت: هلدینگ های پتروشیمی نقشی کلیدی و تعیین کننده را در طرح های توسعه ای صنعت ایفا می کنند،این شرکت ها بخشی ازدرآمد های خود را در طرح های توسعه ای در مسیر تحقق زنجیره ارزش سرمایه گذاری کرده و برخی نیز اقدام به تعریف طرح های جدید کرده اند.

عباس زاده تصریح کرد: در طرح های پشیران هلدینگ نفت و گاز پارسیان یک طرح MTP را تعریف کرده است، هلدینگ پتروفرهنگ نیز قرار است طرحی مشابه را اجرا کند و هلدینگ خلیج فارس نیز به دنبال ساخت یک طرح PDH است البته طرح هایی که اشاره شد افزون بر طرح هایی است که پیشتر از سوی این هلدینگ ها برنامه ریزی شده است.

معاون مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی یکی از برنامه های کلان صنعت پتروشیمی است و در این راستا در جهش دوم و سوم صنعت اقدام هایی موثر در حال اجرایی شدن است بیان کرد:تولید محصولات جدید و استراتژیک با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات هدف گذاری شده است و درآینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران رشدی قابل توجه را به ثبت خواهد رساند.

تعداد بازدید : ۳,۱۴۷