تصویب بودجه 3 ساله مسئولیت های اجتماعی / برنامه ریزی 3 ساله برای توسعه متوازن منطقه ماهشهر

تصویب بودجه 3 ساله مسئولیت های اجتماعی / برنامه ریزی 3 ساله برای توسعه متوازن منطقه ماهشهر
(چهارشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۵۸

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی (ماهشهر) از تصویب بودجه 210 میلیارد تومانی برای تحقق مسئولیت های اجتماعی در منطقه ماهشهر ازسوی شورای راهبردی منطقه خبر داد.

محسن آتش زمزم در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف توسعه متوازن منطقه ماهشهر بودجه ای 210 میلیارد تومانی را برای برنامه راهبردی 3 ساله خود به تصویب رساند و امید است که پتروشیمی های منطقه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود بتوانند هدف گذاری های انجام شده را محقق کنند.

وی افزود: امسال با رویکردی جدید و با راهبردی متفاوت و توجه ویژه به مگا پروژه ها این بودجه برای نخستین بار به صورت 3 ساله تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی با بیان این که بخش عمده این بودجه برای اشتغال زائی،خدمات اجتماعی و آموزش خواهد بود گفت: هفته گذشته نیز چندین سند همکاری با حضور استاندار خوزستان برای توسعه منطقه ماهشهر در بخش های مختلف امضا شد.

به گزارش نیپنا، هفته گذشته کارگروه توسعه  متوازن، ۱۶ تفاهم نامه را با حضور استاندار خوزستان برای آغاز مرحله اجرای ۳۱ طرح محرومیت زدا، با دستگاههای اجرایی شهرستان بندرماهشهر به امضا رساند و گفته شد که در تدوین این طرح ها و مطالعات انجام شده، اهداف خاصی مد نظر کارگروه بوده که یکی از آنها، موضوع مهم اشتغالزایی است.

در ۳۱ طرح کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر، به پروژه هایی وجود دارد که هدف آنها اشتغالزایی بیان شده و تعداد آنها ۱۶ پروژه است، این ۱۶ پروژه در قالب ۷ تفاهم نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، شیلات و جهاد کشاورزی به امضا رسید.

کمیته امداد امام خمینی یکی از دستگاههای اجرایی شهرستان بود که توانست سه پروژه اشتغالزا را برای افراد تحت پوشش خود به کارگروه ارائه داده و به تصویب رساند؛ و این طرح ها برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

تمرکز این پروژه ها بر مناطق محروم شهرستان چون شهرک طالقانی، شهرک مدنی و شهرک چمران است.


تعداد بازدید : ۲,۸۲۸