تولید کلر در اروپا حدود 7 درصد کاهش یافت

تولید کلر در اروپا حدود 7 درصد کاهش یافت
(سه شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۳۳

تولید کلر اروپا در ماه ژوئن سال 2020 نسبت به ماه مه 3.7 درصد و نسبت به دوره مشابه پارسال 6.9 درصد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، اتحادیه یوروکلر اعلام کرد که تولید کلر اروپا در ماه ژوئن امسال به 699 هزار و 112 تن رسید که در مقایسه با ماه مه 3.7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته میلادی 6.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش تولید کلر در اروپا به‌ویژه در بازه زمانی ماه‌های آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی، در پی افت شدید تقاضا برای مشتقات کلر از جمله پلی‌ونیل کلراید (پی‌وی‌سی) و پلی اورتان به‌دلیل اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) رخ داده است.

براساس آمارهای اتحادیه یوروکلر، ذخیره‌سازی‌های کاستیک سودا، یکی از فرآورده‌های جانبی کلر، در اروپا طی ماه ژوئن با 13.9 درصد افزایش نسبت به ماه مه به 238 هزار و 230 تن رسید و این رقم در مقایسه با ژوئن سال گذشته میلادی سه هزار و 283 تن افزایش نشان می‌دهد.

کاستیک سودا، یک خوراک اصلی برای تولید در صنایع آلومینا، خمیر و کاغذ استفاده می‌شود و یک محصول جانبی برای تولید کلر است.

در پی آغاز روند بهبود تولید کلر از ماه ژوئن به دنبال کاهش محدودیت‌‌های ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش تقاضا برای محصول پی‌وی‌سی، افزایش عرضه کاستیک سودا تداوم داشته است.

منابع بازار اعلام کردند که به‌دلیل افت قیمت‌های کاستیک سودا اروپا در سه ماه سوم و افزایش عرضه‌های تک‌محموله در شمال غرب اروپا، عرضه‌کنندگان برای تداوم عرضه به دنبال مقاصد صادراتی دیگر هستند.

آمارهای یوروکلر نشان می‌دهد که نرخ بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای تولید کلر در ماه ژوئن 73.4 درصد بوده است، در حالی که این رقم در ماه مه 73.8 درصد و 6.4 درصد پایین‌تر از ژوئن 2019 بوده است.

تعداد بازدید : ۳,۳۰۸