سابک تولید خود را با نیازهای دوران کرونا تنظیم می‌کند

سابک تولید خود را با نیازهای دوران کرونا تنظیم می‌کند
(چهارشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۴۲

شرکت پتروشیمی سابک عربستان تولید خود را متناسب با افزایش تقاضای بخش‌های تولید وسایل تولید تجهیزات محافظتی و پزشکی برای مقابله با کرونا تنظیم می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، جاناردانان رامانوجولو، معاون و رئیس منطقه‌ای جنوب آسیا، استرالیا و نیوزیلند سابک اعلام کرد: شرکت پتروشیمی سابک تولید خود را متناسب با افزایش تقاضا از بخش‌هایی از قبیل سلامت و صنایع بسته‌بندی در شرایط شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) تعدیل می‌کند.

وی افزود: ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای است که هم اکنون شاهد گسترش آن در سراسر جهان هستیم و به طور مستمر در حال ارزیابی تاثیر آن بر کسب و کار خود در سابک هستیم و در سراسر منطقه آسیا-اقیانوسیه، سابک مواد اولیه‌ مورد نیاز برای تولید 9 میلیون شیلد، 50 هزار متر مربع مواد ضدعفونی کننده سطوح، 360 هزار عینک ایمنی، 5 میلیون کیت تست کووید-19، همچنین 200 هزار دستگاه تنفسی و 5 میلیون ماسک پزشکی را تامین کرده‌ است.

محصولات سابک برای مراقب در مقابل شیوع ویروس کرونا شامل مواد اولیه‌ای با عنوان لکسان (LEXAN) و پلی کربنات سایکولوی (CYCOLOY) برای تولید دستگاه‌های تنفسی و ماسک‌‌های تنفسی و پلی‌پروپیلن که برای تولید گان‌های پزشکی یکبار مصرف، ماسک، شیلد و روتختی‌های بیمارستانی استفاده می‌شود، است.

براساس تازه‌ترین آمارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کرونا که از اواخر سال 2019 میلادی در چین آغاز شد، هم‌اکنون بیش از 15 میلیون مورد ابتلا و بیش از 600 هزار قربانی در سراسر جهان داشته است.

معاون و رئیس منطقه‌ای جنوب آسیا، استرالیا و نیوزلند اعلام کرد: ما انتظار داریم که تاثیر ویروس همه‌گیر کووید-19 در کوتاه مدت و میان مدت بر بازارهای منطقه تأثیر بگذارد اما ما به مقاومت و استحکام عملیات و زنجیره تأمین خود اطمینان داریم.

رامانوجولو تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولید سابک با رعایت کامل دستورعمل‌های بهداشتی و ایمنی مجاز به تولید و فعالیت با کل ظرفیت خود هستند.

وی گفت: با توجه به این شرایط، ما توانستیم با بهره‌گیری از منابع جهانی موجود، شبکه راهبردی تأسیسات تولیدی و توزیع، گروه‌ها و شریکان بتوانیم تغییر و تحولات بی‌سابقه در تقاضا را برطرف کنیم تا در اولویت بندی سفارشات برای مواد فوری مورد نیاز پزشکی برای رفع تقاضای بیشتر موفق عمل کنیم.


تعداد بازدید : ۳,۸۸۱