واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان تبلور اعتماد به دانش ایرانی

واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان تبلور اعتماد به دانش ایرانی
(چهارشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۵۰

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: اعتماد به دانش و توان ایرانی زمینه ساز بهره برداری رسمی از طرح تولید کاتالیست مورد نیاز برای تولید انواع پلی اتیلن ها در پتروشیمی لرستان شده است.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا  با بیان اینکه بهره برداری از کاتالیست پتروشیمی لرستان موجب اشتغالزایی جوانان بومی این منطقه می‌شود، گفت: طبق گفته مسئولان ذیربط با بهره برداری از این پروژه سالانه 30 میلیون دلار درآمد غیرنفتی نصیب کشور می‌شود.

مرتضی محمودوند، به موضوع بهره برداری کاتالیست پتروشیمی لرستان و مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: به گفته مسئولان ذیربط، این طرح با سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلار انجام شده است که در شرایط اقتصادی کنونی پروژه‌ای است که می‌تواند موجب تحول منطقه شود.

وی با بیان اینکه کاتالیست پتروشیمی لرستان تولید انواع پلی‌اتیلن‌ها را انجام می‌دهد، افزود: با جرایی شدن این پروژه، شاهد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود که البته درامد 30 میلیون دلاری نیز یکی دیگر از مزایای این طرح است.

محمودوند تصریح کرد: اجرا و بهره برداری از پروژه کاتالیست پتروشیمی لرستان در شرایط فعلی که چرخ اقتصاد در بسیاری از کشورها به کندی می چرخد و شیوع ویروس کرونا نیز مشکلاتی ایجاد کرده است، نوید اشتغالزایی و افزایش تولیدات غیرنفتی را نمایان می کند.

نماینده خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مهندسی و ساختمان نصب این واحد در اکثر موارد (کاتالیست پتروشیمی لرستان) بومی بوده که این مهم نیز در سال جهش تولید بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و افتتاح پروژه‌های عظیم ملی، گفت: امروز صنعت پتروشیمی با وجود مشکلات و شیوع کرونا و تحریم‌ها به توسعه خود ادامه می‌دهد که این مهم می‌تواند یک ریل‌گذار ی بسیار اثر بخش و خوب برای آینده باشد.

تعداد بازدید : ۴,۳۱۳