نوید اشتغالزایی و توسعه با بهره‌برداری از طرح‌های مهم پتروشیمی در عسلویه

نوید اشتغالزایی و توسعه با بهره‌برداری از طرح‌های مهم پتروشیمی در عسلویه
(چهارشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۳

نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس با اشاره به بهره برداری از متانول کاوه و کیمیای پارس خاورمیانه گفت: اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت پتروشیمی اشتغالزایی جوانان بومی و توسعه هرچه بیشتر را در عسلویه نوید خواهد داد.

موسی احمدی، نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه کشور گفت:خوشبختانه این صنعت در مسیر رشد و پویایی قرار گرفته است و بزودی جهش بزرگ پتروشیمی در ابعاد مختلف تحقق خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح‌هایی همچون متانول کاوه و کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه بدون تردید هم اشتغالزایی جوانان بومی منطقه را به دنبال خواهد داشت و هم به توسعه این منطقه کمک بسزایی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم  باید از منافع طرح‌های نفتی و پتروشیمی برخوردار شوند، تصریح کرد: تعامل با محیط پیرامون و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از انتظارهای به حق مردم است که با جدیت آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی نه تنها به آبادانی منطقه کمک خواهد کرد، بلکه در شرایط کرونایی و همچنین کاهش درآمدهای نفتی، درآمدهای غیرنفتی ما را نیز افزایش داده و به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد.

احمدی افزود: در شرایط فعلی صنعتی که می‌تواند به توسعه و اقتصاد کشور و افزایش درآمدهای غیرنفتی کمک کند، صنعت پتروشیمی است. اگر بگوییم امروز این صنعت باربخش بزرگی از  اقتصاد کشور را بدوش می‌کشد، گزاف نگفته‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مسئولان صنعت پتروشیمی کشور تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امروز مهمترین شرکت‌های پتروشیمی بار سنگین تولید و صادرات غیرنفتی کشور و همچنین بخشی از اشتغالزایی را بر دوش دارند که از مسئولان این صنعت قدردانی می‌کنم.

 

تعداد بازدید : ۴,۲۲۱