تولید پتروشیمی آنسان کره جنوبی از سرگرفته شد

تولید پتروشیمی آنسان کره جنوبی از سرگرفته شد
(دوشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۲۸

شرکت کره‌ای اس-اویل اعلام کرد که تولید پتروشیمی آنسان کره جنوبی را پس از دوماه وقف از سر گرفته است.

به گزارش نیپنا به نقل از آرگوس مدیا، شرکت اس اویل کره جنوبی تولید واحد کراکینگ کاتالیزوری سیال بستر (Fluid Catalytic Cracker) خود را پس از دو ماه توقف، از سرگرفته است.

تولید واحد کراکینگ کاتالیزوری سیال بستر با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن پروپیلن و 200 هزار تن اتیلن، 26 ژوئیه زودتر از برنامه اولیه تعیین شده برای اوایل ماه اوت، از سرگرفته شد.

تولید مشتقات این واحد شامل واحد متیل ترت-بوتیل اتر (MTBE) با ظرفیت تولید سالانه 370 هزار تن و واحد پروپیلن اکساید با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن تولید خود را از 29 ژوئیه از سرگرفته شد. واحد پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن اوایل ماه اوت از سرگرفته می‌شود. شرکت اس اویل انتظار دارد تولید کل این مجتمع را ظرف چند روز آینده به ظرفیت کامل خود می‌رساند.

این توقف تولید نخستین وقفه در مجتمع کراکینگ کاتالیزوری سیال بستر شرکت اس اویل کره جنوبی از زمان بهره‌برداری در سپتامبر سال 2018 میلادی است.وقفه واحد متیل ترت-بوتیل اتر (MTBE) با ظرفیت تولید سالانه 370 هزار تن سبب افزایش واردات این محصول به کره جنوبی در ماه ژوئن سال جاری میلادی شد.

واردات متیل ترت-بوتیل اتر کره جنوبی در ماه ژوئن به بالاترین سطح در سال 2020 میلادی و به رقم 28 هزار و 968 تن رسید که در مقایسه با رقم 0 هزار و 688 تن ماه مه امسال افزایش نشان می‌دهد.

تایوان در دوره مورد بررسی 15 هزار و 14 تن، مالزی هفت هزار و یک تن و هند 6 هزار و 630 تن متیل ترت-بوتیل اتر به کره جنوبی صادر کردند. انتظار می‌رود در پی ازسرگیری واحد متیل ترت-بوتیل اتر، واردات این محصول به کره جنوبی به‌طور قابل توجهی کاهش یابد.

تعداد بازدید : ۲,۴۵۹