شرکت «ژاپن پروپیلن» خط تولید پروپیلن خود را تعطیل می‌کند

شرکت «ژاپن پروپیلن» خط تولید پروپیلن خود را تعطیل می‌کند
(یکشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۵۷

شرکت «ژاپن پروپیلن» سال آینده میلادی واحد تولید پروپیلن خود در شرق ژاپن را تعطیل می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل از آرگوس مدیا، «ژاپن پروپیلن» شرکت تولیدکننده پروپیلن که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین میتسوبشی کمیکال کوپریشن و جی‌ان‌سی کوپریشن است، در نظر دارد واحد تولید سالانه 70 هزار تنی خود در کارخانه گوای (GOI) واقع در شرق بخش چیبا ژاپن، ژانویه سال آینده میلادی تعطیل می‌کند.

کارخانه گوای به‌طور عمده در زمینه تولید فیلم‌های پروپیلنی، ورق و مواد صنعتی فعالیت می‌کند.

«ژاپن پروپیلن» به دنبال تولید فزاینده پروپیلن ارزان قیمت در منطقه خاورمیانه و آسیا-اقیانوسیه، شاهد افت تقاضای بازارهای داخلی برای پلی‌پروپیلن قابل استفاده در محصولات عمومی بوده است.

این شرکت ضمن تلاش برای افزایش رقابت‌پذیری محصولات پروپیلن کاربردی در وسایل نقلیه، تولید در تاسیسات خود را بهینه کرده است، همچنین در آوریل سال جاری میلادی خط تولید سالانه 106 هزا تنی پروپیلن در کارخانه کاشیما واقع در بخش ایباراکی را تعطیل کرد.

65 درصد سهم «ژاپن پروپیلن» متعلق به ژاپن پلی‌کم دارنده سهام کامل میتسوبشی کمیکال کوپریشن و 35 درصد آن متلق به جی‌ان‌سی کوپریشن، که به‌طور کامل سهامش متعلق به تولیدکننده محصولات شیمیایی چیسو (Chisso) است.

«ژاپن پروپیلن» هم‌اکنون دارای ظرفیت تولید سالانه 915 هزار تن پروپیلن است. تعطیلی یکی از سه خط تولید در کارخانه گوای تولید را به 845 هزار ت در سال کاهش می‌دهد.

براساس آمارهای اتحادیه صنعتی پتروشیمی ژاپن، این شرکت در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال 2020 میلادی سالانه یک میلیون تن پلی پروپیلن تولید کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12.8 درصد کاهش نشان می‌دهد

تعداد بازدید : ۳,۰۴۱