توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی

توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی
(شنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۵۱

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی مقاومتی است، گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

حسین معصومی اصفهانی، در گفتگو با خبرنگار نیپنا،  توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی را راهکاری موثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال دانست و گفت: صنعت پتروشیمی توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است، از این رو سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی با توجه به هدف گذاری های انجام شده در راستای جهش های دوم و سوم این صنعت باید شتاب گیرد.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: سرمایه‌گذاری در پایین‌دست پتروشیمی به‌دلیل وجود ارزش افزوده بالا، قابل اطمینان و سودآور است، بنابراین توسعه صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و در راستای تکمیل زنجیره ارزش بخش خصوصی می تواند در زمینه سرمایه گذاری برای ساخت واحد های جدید پایین دستی اقدام کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و با توجه به وجود زیر ساخت های مطلوب در کشور از جمله خوراک فراوان، صنعت پتروشیمی می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

معصومی اصفهانی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف مهم در صنعت پتروشیمی باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایطی که متاسفانه برخی از صادرکنندگان، ارز خود را وارد اقتصاد کشور نمی‌کنند، این صنعت پتروشیمی است که بیشترین ارز را وارد کشور کرده و به نوعی کمک کننده به اقتصاد بوده‌اند و بدون تردید توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشمی می تواند منجر به افزایش قابل ملاحظه درآمد هعای ارزی کشور شود.

تعداد بازدید : ۲,۶۶۳