نوسان بازارهای بنزن آسیا

نوسان بازارهای بنزن آسیا
(چهارشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۲۵

بازارهای بنزن آسیا همگام با تحولات قیمت‌های جهانی نفت خام در حال نوسان و چشم‌انداز آن نامعلوم است.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، بازار بنزن آسیا همگام با معاملات آتی بازارهای جهانی نفت خام و بدون جهت‌گیری قیمت قطعی به مسیر خود ادامه می‌دهد، در حالی که انتظار می‌رود در ماه اوت محموله‌های کمتری از طریق آب‌های عمیق عرضه شود.

آمارهای آی‌سی‌آی‌اس نشان می‌دهد که قیمت در بازارهای تک‌محموله در سطوح پایین 400 دلار به ازای هر تن بر مبنای حمل به صورت FOB در سطوح کره، در حال نوسان است.

دورنما برای تجارت در آسیا- آمریکا مثبت به نظر می‌آید، در حالی که روند تقاضا در بازارهای آمریکا نشان از بهبود دارد. یک معامله‌گر مستقر در سنگاپور گفت: در صورت باز شدن پنجره آرابیتراژ، عرضه‌کنندگان یک خروجی مهم دیگری برای محموله‌های خود خواهند داشت.

بنزن برای تولید محصولات میانی مورد استفاده در تولید پلیمرها، حلا‌ل‌ها و مواد شوینده استفاده می‌شود. در ضمن، انتظار می‌رود بسیاری از واحدهای جدید تولید بنزن چین در سه ماه سوم سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسند که این به معنا عرضه جدید 500 هزارتا 600 هزار تن بنزن است.

تاسیسات پایین‌دستی نیز برای راه‌اندازی همزمان در نظر گرفته شده است و این شرایط می‌تواند تا حدودی از نگرانی‌ها درباره مختل شدن بازار به دلیل عرضه جدید بنزن بکاهد.

یک تولیدکننده در جنوب شرق آسیا گفت: با توجه به برداشتنه شدن محدویت‌ها و قرنطینه‌های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن ازسرگیری زنجیه عرضه، روند بهبود تقاضا در آسیا باید تدریجی باشد

تعداد بازدید : ۳,۰۷۷