همکاری 3 وزارتخانه برای تامین نیاز گرید های پزشکی

همکاری 3 وزارتخانه برای تامین نیاز گرید های پزشکی
(چهارشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۱۶

وزارت خانه های نفت، بهداشت و اقتصاد با همکاری مستمر و پایدار خود تامین گریدهای مورد نیاز صنایع پزشکی را با هدف مبارزه با ویروس کرونا در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در پی درخواست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تامین نیاز گرید RP270G برای تولید سرم و سرنگ مورد نیاز کشور بخشی از نیازها بطور کامل تامین شد.

برپایه این گزارش، با توجه به محدویت در تأمین خوراک پروپیلن برای شرکت های پلی پروپیلن ساز، افزایش عرضه در هرگروه ، منجر به کاهش عرضه درسایر گروه های کالایی می شود.

دفتر توسعه صنایع پائین دستی درباره تامین گرید های پزشکی مورد نیاز کشور اعلام کرد : تولید و عرضه PP نساجی به طور موقت با کاهش جزئی مواجه شده بود تا نیازهای بخش بهداشت و درمان کشور برای ساخت سرنگ و سرم تأمین شود که برای تولید و تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید گرید پزشکی از سوی پتروشیمی شازند ، همکاری و تعامل قابل تقدیری توسط معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت در مان و آموزش پزشکی انجام شد.

گفتنی است که اکنون هیچ گونه کمبود گرید نساجی در کشور وجود ندارد و پتروشیمی شازند همانند قبل تولید این محصول را از سر گرفته است و در صورت نیاز همگام با دیگر پتروشیمی های کشور آماده هرگونه همکاری با بخش بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور است.

تعداد بازدید : ۳,۲۴۹