تزریق نقدینگی‌های سرگردان راهبردی برای تامین مالی طرح های پتروشیمی

تزریق نقدینگی‌های سرگردان راهبردی برای تامین مالی طرح های پتروشیمی
(دوشنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۴۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت و مجلس می توانند با اتخاذ تدابیر ویژه نقدینگی‌های سرگردان در جامعه را برای تامین مالی طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی هدایت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا، حرکت به سمت تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی را یک ضرورت ملی دانست و اظهارکرد: پیشرفت و گسترش صنایع پتروشیمی می‌تواند توسعه و تحرک در بقیه بخش‌های اقتصادی کشور را نیز در پی داشته باشد و در این مسیر باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای تحقق جهش دوم و سون صنعت بهره گرفت.

روبرت بگلریان، بر ضرورت رونق پتروشیمی‌ها به‌ویژه در شرایطی که قیمت نفت هر روز با نوسان‌های مختلفی روبه‌روست، تأکید کرد و گفت: از آنجا که پتروشیمی‌ها ضریب ارزش افزوده و اشتغال بسیار بالاتری از فروش نفت‌خام دارند باید تلاش بیشتری برای تبدیل نفت به محصولات مختلف کرد تا از این طریق برای کشور ارزش افزوده ایجاد شود.

وی افزود: بدون شک، توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی و شکل‌گیری زنجیره ارزش در پایین‌دست این صنایع، اشتغال‌زایی به‌همراه خواهد داشت، البته می‌توان با ایجاد مشوق‌های اقتصادی و تزریق نقدینگی‌های سرگردان به این صنایع، توسعه آنها را بیش از پیش تحقق بخشید.

نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس گفت: از آنجا که حوزه پتروشیمی بسیار گسترده است، می‌توان بسیاری از مواد اولیه را به جای صادرات به محصولات متعدد در صنایع تکمیلی تبدیل کرد، زیرا با تبدیل آن به محصولات مختلف که از کیفیت خوبی نیز برخوردارند، صادرات غیرنفتی ما افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حرکت به سمت تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: طرح‌های جهش تولید صنعت پتروشیمی را همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌دانم و معتقدم اگرچه تحریم‌ آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده، اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز می‌توانیم از این دوران نیز عبور کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۷۷۲