توسعه صنعت پتروشیمی اولویت سیاست‌های کلان اقتصادی کشور

توسعه صنعت پتروشیمی اولویت سیاست‌های کلان اقتصادی کشور
(یکشنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۵۱

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط کنونی و با توجه به نوسان قیمت نفت، گسترش صنعت پتروشیمی باید در اولویت‌ سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور قرار گیرد.

سید رضی حاجی آقامیری، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا، مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی کشور را توسعه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: تحقق راهبردها در مسیر تحقق جهش های دوم و سوم صنعت همسو با اهدافی چون افزایش درآمد صادراتی و حذف تدریجی وابستگی به درآمد حاصل از خام فروشی نفت، با توسعه صنعت پتروشیمی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در فصل بهار امسال  ظرفیت تولیدمحصولات مختلف پتروشیمی رو به رشد بوده است، افزود: طی چند سال اخیر و باوجود مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی افزایش یافته که این مهم نشان می‌دهد صنعت پتروشیمی نه تنها با تحریم متوقف نمی‌شود، بلکه حتی تحریم می‌تواند به فرصتی برای توسعه این صنعت بدل شود.

حاجی آقامیری، تصریح کرد: پتروشیمی یک منبع د‌رآمد‌ی بزرگ است که بیشترین صاد‌رات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده، این صنعت د‌ر ایران از امکانات و ظرفیت‌های کم‌نظیری برخورد‌ار است که البته به حمایت گسترده نیز نیازمند است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه چنانچه می‌خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، مناسب‌ترین راه آن جهش هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است، عنوان کرد: در شرایط کنونی راهکار توسعه اقتصادی کشور، جهش و توسعه صنعت پتروشیمی است.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات گفت: پتروشیمی ارزآورترین صنعت کشور و نقش پررنگی در بازار بورس داشته است. خوشبختانه هم اکنون طرح‌های صنعت پتروشیمی در مسیر برنامه توسعه بیشتر بر اساس ایجاد ارزش افزوده بالاتر، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین‌دست پتروشیمی است که این امر طی سال‌های آینده به توسعه این صنعت کمک کرده و به نوعی تحریم را نیز بی‌اثر خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۳,۱۵۵