عضو اتاق بازرگانی تهران:

لزوم استفاده از ظرفیت های پژوهشی در توسعه صنعت پتروشیمی

لزوم استفاده از ظرفیت های پژوهشی در توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹) ۱۴:۲۷

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی نقش بسزایی در اقتصاد و صنعت کشور ایفا می‌کند و برای رسیدن به هدف گذاری های انجام شده باید از ظرفیت های علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی بیشتر بهره برد.

محمدرضا طلایی، عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران،  در گفتگو با خبرنگار نیپنا به موضوع تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنعت نفت اشاره کرد و گفت: نخستین گام برای ایجاد اشتغال از این طریق، افزایش سطح ارتباط اجتماعی و علمی است، به این معنا که ابتدا باید از ظرفیت های مطلوب مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های مختلف و نیز شرکت های دانش بنیان  به بهترین برای تحقق جهش های دوم و سوم صنعت پتروشیمی شکل استفاده کرد.

وی با بیان این که ایجاد اشتغال با جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش محقق می‌شود، افزود: تحقق این مهم نیازمند اجماع ملی است. در واقع مجلس و همه ارکان دولت، وزارت نفت، دانشگاه‌ها و... باید در این زمینه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

طلایی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی و به‌ویژه هلدینگ‌های پتروشیمی، نقش بسزایی در مقابله با تحریم‌های آمریکا ایفا می‌کنند و امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید نام‌گذاری شده است، این رویکرد  با تلاش و همت تمام متولیان امرتداوم داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اعتقاد به اینکه هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت تولید صنایع پایین‌دستی به اقناع ملی نیاز دارد، عنوان کرد: دولت و مجلس مؤظفند زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم در این عرصه فراهم کنند، زیرا مردم در صورتی به سرمایه‌گذاری روی می‌آورند که به اعتماد کامل رسیده باشند.

وی گفت: در صورتی که جهش های دوم و  سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولید محصولات مختلف بالادستی و همچنین رشد تولید در صنایع پایین‌دستی همراه باشد، ارزش‌ افزوده بسیاری نیز برای کشور به همراه دارد.

تعداد بازدید : ۳,۱۲۱