بازار سرمایه در انتظار روزهای طلایی

بازار سرمایه در انتظار روزهای طلایی
(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۰۴

سهامداران بورس تهران به ویژه افرادی که سهام پتروشیمی ها را خریداری کرده اند همچنان به تداوم روزهای خوب بازار سرمایه امیدوار هستند.

حسن مهدوی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر نقش مهم بازار سرمایه در مسیر توسعه کشور گفت: صنایع بزرگ کشور به ویژه پتروشیمی ها از ارکان مهم بورس به شمار می روند و هراندازه که  شرکت های پتروشیمی قدرتمند تر باشند نقش آفرینی آنها در توسعه اقتصادی و صنعتی  کشور نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود:خوشبختانه بورس با کمک دولت و اتخاذ سیاست های هوشمندانه ای که اعمال شده است در وضعیتی مناسب قرار دارد و روند رو به رشد معامله ها با توجه به استقبال انجام شده از معامله های سهام در بورس تداوم دارد.

مهدوی با بیان این که اگر شرکت های بورسی و فرابورسی بتوانند  روزانه حدود  10 درصد از ارزش معاملات بورس و فرابورس که بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومان می‌شود، را به عنوان تأمین مالی جذب کنند، گفت:  بازار سرمایه می‌تواند به محل مناسبی برای تأمین مالی و رونق طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌ها تبدیل شود.

وی تصریح کرد: افرادی که وارد بورس می‌شوند باید  قواعد بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدانند و افزون بر پذیرش ریسک انتظار سودآوری به تنهایی نداشته باشند ، بلکه بورس بازاری است که در آن سود و زیان و ریسک با هم وجود دارد و هرگونه معامله ای باید با مطالعه و آکاهی کامل انجام شود.

مهدوی به نقش مهم و تاثیرگذار هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: بدون تردید نقش این شرکت ها تاثیر مستقیم بر بازار دارد و پتروشیمی ها می توانند روند جهشی شاخص را در آینده نیز ادامه دهند و این امر رونق بیشتر بازار را در پی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۳,۱۲۶