اشتغال‌زایی و ارزآوری دو دستاورد مهم جهش پتروشیمی

اشتغال‌زایی و ارزآوری دو دستاورد مهم جهش پتروشیمی
(دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۰۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که جهش و توسعه صنعت پتروشیمی، تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد خواهد کرد گفت: اشتغال‌زایی و ارزآوری از جمله دستاوردهای مهم جهش صنعت پتروشیمی است.

سید موسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به موضوع جهش صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: اکنون  مجتمع های مختلف پتروشیمی  با تولید محصولات متنوع و راهبردی در کشور فعال هستند که درصورت تحقق جهش دوم و نیز سوم صنعت پتروشیمی، تولید محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی در این صنعت به طور محسوسی افزایش خواهد یافت.

عضو کمیته گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغال‌زایی، ارزآوری، خودکفایی در تولید برخی از کالاها، بی‌نیازی از واردات، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تعداد محصولات تولیدی ازجمله دستاوردهای جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی است که با تلاش های صورت گرفته در طی سال های آتی سبد تولید تولید صنعت پتروشیمی ایران را متنوع می کند.

وی با تاکید بر این که توجه بیش از پیش به صنعت پتروشیمی می‌تواند ایران را به قطب منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای در پتروشیمی تبدیل کند، تصریح کرد: طرح‌های تعریف‌شده در چارچوب جهش دوم و طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی در مناطق مختلف کشور با سرمیاه گذاری های گسترده در حال اجرا هستند که هم اکنون نیز اشتغال‌زایی مطلوبی را  به همراه داشته‌اند.

موسوی تصریح کرد:  با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیم در افزایش ظرفیت تولید در این صنعت رخ خواهد داد و افزون بر تامین کامل نیازهای داخلی رشد چشکگیر صادرات نیز رقم خواهد خورد و در این مسیر ، بخش خصوصی باید در این صنعت  پیشرو بیش از گذشته  فعال شود، زیرا توسعه این صنعت به سرمایه‌های بخش خصوصی نیازمند است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:  برای ساخت طرح های جدید باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به روش‌های مختلف یا حتی تشکیل کنسرسیوم،  ارزها  و ریال‌های سرگردان را به سمت صنعت پتروشیمی سوق داد.

تعداد بازدید : ۳,۳۷۴