برنامه جدید 10 ساله آلبرتا کانادا برای اجرای طرح‌های پتروشیمی

برنامه جدید 10 ساله آلبرتا کانادا برای اجرای طرح‌های پتروشیمی
(شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۱۴

استان آلبرتا کانادا از یک برنامه 10 ساله تامین مالی با استفاده از درآمدهای عمومی (بودجه عمومی از طریق کمک‌های مالی Grants) برای سرمایه‌گذاری در اجرای طر‌ح‌های پتروشیمی خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از سی‌بی‌اس کانادا، استان آلبرتا کانادا روز پنجشنبه هفته گذشته (19 تیرماه) برنامه تامین مالی 10 ساله با استفاده از درآمدهای عمومی (بودجه عمومی از طریق کمک‌های مالی) را رونمایی کرد، دولت استانی آلبرتا امیدوار است چند میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی جذب کند.

برنامه تشویقی استان آلبرتا کانادا برای اجرای طرح‌های پتروشیمی که از سه ماه سوم و پاییز سال جاری میلادی عملیاتی می‌شود، در طر‌ح‌های تولیدی پتروشیمی در این استان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

دیل نالی، معاون وزیر امور گاز طبیعی و برق بودجه دولت استانی آلبرتا به طرح‌های عملیاتی شده که معیارهای درنظر گرفته شده را برآورده کند، تعلق می‌گیرد وبرای انتخاب پروژه‌ها از برنامه ارزیابی خصوصی استفاده نمی‌شود و این برنامه برای یک دهه دیگر در طول سال باز خواهد بود و برای آن ضرب العجلی وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر امور گاز طبیعی و برق تصریح کرد: دولت استانی آلبرتا متعهد به انتخاب برندگان و بازندگان نیست و ما قصد داریم این کار را بازار انجام دهد.

نالی گفت: ما می‌خواهیم به صنایع بگوییم چرخش بر اساس برنامه دولت را متوقف کنند و این ما باشیم که بر مبنای برنامه آنها گام برداریم. به جای اعطای امتیاز اعتبارات، این برنامه استفاده از درآمدهای عمومی را پیشنهاد می‌دهد، به‌طوری که معاون وزیر امور گاز طبیعی و برق در این باره گفت: این برنامه راهی موثرتر برای تشویق به سرمایه‌گذاری است، زیرا این شرایط را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا ارزش کامل این بسته تشویقی را درک کنند.

نالی اعلام کرد:  فرصت‌های قابل توجه‌ای برای توسعه بخش پتروشیمی استان آلبرتا یعنی بیش از 30 میلیار دلار فراهم می‌شود؛ رقمی که به گفته وی مبنی بر توسعه تاریخی در بخش پتروشیمی و پیش‌بینی برای مشارکت در صنعت است.

تعداد بازدید : ۳,۴۳۰