تصمیم شرکت داو کمیکال برای واگذاری دارایی‌های غیرتولیدی

تصمیم شرکت داو کمیکال برای واگذاری دارایی‌های غیرتولیدی
(سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹) ۱۴:۰۰

شرکت آمریکایی داوکمیکال تصمیم گرفت بخشی از دارایی‌های غیرتولیدی خود و تجهیزات جانبی‌ 6 مجتمع پتروشیمی را بفروشد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، شرکت آمریکایی داوکمیکال روز دوشنبه (16 تیرماه) اعلام کرد که این شرکت توافق کرده است که تاسیسات ریلی و تجیهزات جانبی‌اش در 6 مجتمع پتروشیمی واقع در ایالات متحده آمریکا را بفروشد و وارد توافقنامه‌های خدمات بلندمدت با خریدار شود.

گروه شرکت‌های واتکو (Watco) مستقر در ایالات کانزاس آمریکا، فعال در بخش حمل و نقل و ارائه خدمات لجستیک، خریدار دارایی‌های غیرتولیدی شرکت داوکمیکال در 6 مجتمع پتروشیمی طی توافقنامه ای به ارزش 310 میلیون دلار خواهد بود.

این در حالی است که شرکت داو کمیکال طی توافقنامه‌ای بلندمدت با گروه شرکت‌های واتکو این خدمات لجستیک و حمل و نقل را از این گروه دریافت خواهد کرد.

جیم فیترلینگ، مدیرعامل داوکمیکال در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافقنامه بخشی از برنامه بازنگری این شرکت در دارایی‌های غیرتولیدی به‌منظور تمرکز بر رشد بخش تولید و افزایش نقدینگی برای پرداخت بدهی‌ها به شمار می‌آید.
انتظار می رود این توافقنامه در سه ماه چهارم سال 2020 میلادی نهایی شود.

وجود چنین زیرساخت‌های ریلی در تاسیسات و مجتمع‌های پتروشیمی برای بارگیری، حمل و جابه‌جایی مواد شیمیایی و رزین‌های مورد نیاز و انتقال آنها به واگن‌های مخصوص حمل محصولات پتروشیمی و رساندن به مشتریان مرسوم است.

تعداد بازدید : ۴,۲۵۱