عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی برای ایجاد اشتغال

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی برای ایجاد اشتغال
(یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹) ۱۱:۴۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و شکل‌گیری زنجیره ارزش می تواند منجر به اشتغال‌زایی و ایجاد کسب و کارهای نوین شود.

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به موضوع ساخت طرح های جدید پتروشیمی و  نیز تکمیل زنجیره این صنعت پیشران اشاره کرد و گفت: باید از فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کرد یکی از این فرصت‌ها گسترش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و گذر از خام‌فروشی است.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی افزود: تشویق سرمایه‌گذران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در  بخش های  مخنلف صنعت از جمله صنایع پایین‌دست پتروشیمی یکی از کارهای اساسی است که امروز به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه چشم انداز توئسعه صنعت پتروشمی امیدوارکننده است  تصریح کرد: حل مشکل بیکاری درصورت حمایت از صنایع پایین‌دست پتروشیمی امکان‌پذیر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی و شکل‌گیری زنجیره ارزش در پایین‌دست این صنایع دستاوردهای مختلفی  را برای اقتصاد و صنعت کشور همراه دارد، عنوان کرد: جهت تامین مالی این واحدها نیز می‌توان با ایجاد مشوق‌های اقتصادی، نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت این صنایع هدایت کرد، البته باید تضامین لازم برای مردم ایجاد شود تا آنها سرمایه‌شان را با اطمینان کامل به این حوزه‌ها وارد کنند.

تعداد بازدید : ۴,۸۱۸