افتتاح میاندوآب با کاتالیست ایرانی/ افزایش 15درصدی ارزآوری هلدینگ باختر

افتتاح میاندوآب با کاتالیست ایرانی/ افزایش 15درصدی ارزآوری هلدینگ باختر
(پنج شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۴۲

مدیرعامل هلدینگ باختر به استفاده از کاتالیست بومی در پتروشیمی میاندوآب اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در یک مجتمع تولید کننده پلی اتیلن از کاتالیست بومی استفاده می شود.

داوودرضا ربانی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی باختر امروز پنجشنبه (۵تیرماه) در آیین افتتاح مجتمع پتروشیمی میاندوآب توسط رییس جمهور از افزایش سهم ارز آوری و صادرات پتروشیمی باختر خبر داد و گفت: مجتمع میاندوآب یک واحد تولیدکننده پلی اتیلن ۱۴۰ هزارتنی است که ظرفیت تولید پلی اتیلن پتروشیمی باختر را به یک میلیون و پانصد هزار تن در سال می رساند. در حال حاضر میزان ارز آوری هلدینگ باختر از صادرات محصولات پتروشیمی ۱۰ درصد است که با بهره برداری از این طرح به ۱۵ درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت.

ربانی به استفاده از کاتالیست بومی در این طرح اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار در یک مجتمع تولید کننده پلی اتیلن از کاتالیست بومی استفاده می شود که در گروه هلدینگ باختر تولید شده است.

مدیرعامل هلدینگ باختر ادامه داد: کار اجرایی مجتمع پتروشیمی میاندوآب  از سال ۹۵ آغاز شده است و هفته گذشته تولید خود را آغاز کرده و امروز توسط رییس جمهور به طور رسمی بهره برداری شد.

وی در مورد میزان اشتغال ایجاد شده از مجتمع پتروشیمی میان دوآب خاطرنشان کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم ۸ هزار نفر در مجموعه پتروشیمی باختر مشغول به کار هستند که بعد از بهره برداری از طرح هایی که در سال جاری به صورت رسمی افتتاح خواهد شد به اشتغال مستقیم ۱۶۵۰۰ نفر خواهد رسید.

ربانی افزود: روزانه ۱۸۰ تریلر محصولات جامد ما را منتقل می کنند که با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی میان دو آب به ۲۰۰ تریلر خواهد رسید.

وی  با بیان این که سهامداران گروه باختر به استفاده از تمامی منابع داخلی برای توسعه بیشتر علاقمند هستند گفت:  بر همین اساس در سال جاری علاوه بر پتروشیمی میاندوآب  دو مجتمع دیگر اتانول و اتیلن گلایکول و دو واحد اکسیژن بهره برداری خواهد شد. همچنین مجتمع پتروپالایشگاهی در جاسک شروع شده و یک مجتمع کشت و صنعت در کنارک در حال احداث است. بر این اساس از جنوبی ترین قسمت شرق کشور تا شمالی ترین قسمت غرب کشور در حال سرمایه گذاری و احداث طرح هستیم.

تعداد بازدید : ۶,۹۲۲