پتروشیمی میاندوآب زمینه ساز اشتغال و محرومیت زدائی

پتروشیمی میاندوآب زمینه ساز  اشتغال و محرومیت زدائی
(سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۱۲

نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، پتروشیمی را صنعتی با ارزش‌افزوده کلان و دارنده بالاترین حجم صادرات غیرنفتی دانست و گفت: رفع محرومیت و اشتغال‌زایی، نتیجه بهره‌برداری از پتروشیمی میاندوآب است.

مهدی عیسی زاده، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی میاندوآب در روزهای آتی اشاره کرد و گفت:  این مجتمع پتروشیمی که با هدف توسعه متوازن در میاندوآب احداث شده است  سبب تحول در اقتصاد و اشتغال منطقه می شود و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این واحد صنعتی  در چند روز آینده  بطور رسمی افتتاح خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح مجتع پتروشیمی میاندوآب بدون شک اشتغال‌زایی خوبی در این منطقه ایجاد خواهد کرد، افزود: صنعت پتروشیمی ایران در بخش پلی‌اتیلن محصولات خوبی تولید می‌کند که وبا بهره‌برداری کامل از طرح پتروشیمی میاندوآب، استان آذربایجان غربی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های ویژه، سهم قابل توجهی در تامین این ماده اولیه پرمخاطب داشته باشد.

وی با تاکید بر این که پروژه مجتمع پتروشیمی میاندوآب یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شهر بوده و با افتتاح آن زمینه اشتغال برای جوانان بویژه مردم بومی این منطقه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از پتروشیمی میاندوآب برای چندین نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود و در کنار آن با ایجاد صنایع پایین‌دستی و مشاغل درآمدزا به‌طورغیرمستقیم در رونق اقتصادی و رفع بیکاری منطقه تاثیر چشمگیر خواهد داشت.

عیسی زاده یکی از مزایای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را جلوگیری از خام فروشی و افزایش صادرات غیرنفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: صنعت پتروشیمی از صنایع مادر و ایجاد کننده صنایع مختلفی است که به عنوان موتور حرکت اقتصادی کشورهای در حال توسعه نقش اساسی دارد. با برنامه‌ریزی مناسب و آغاز بکار مجتمع پتروشیمی میاندوآب، نرخ بیکاری در شهرستان میاندوآب را می‌توان به حداقل رساند.

نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین‌دستی صنعت پتروشیمی در این شهرستان مهیا شده است، گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به منظور محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر و نیز تکمیل زنجیره ارزش برای کشور حائز اهمیت فراوانی است. این صنایع نسبت به صنایع بالادستی و میانی به حجم سرمایه گذاری کمتری نیاز دارند و زمان بازگشت سرمایه آنها سریع‌تر است.

تعداد بازدید : ۶,۹۶۶