عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

آمادگی سازندگان ایرانی برای تامین نیاز طرح های توسعه ای پتروشیمی در سال جهش تولید

آمادگی سازندگان ایرانی برای تامین نیاز طرح های توسعه ای پتروشیمی در سال جهش تولید
(دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۰۷

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی آمادگی کامل دارند تا تجهیزات و قطعه های مورد نیاز طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی ‌را متناسب با استانداردهای روز تامین کنند.

احسان ثقفی، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر همکاری‌ این انجمن با شرکت‌های پتروشیمی ‌گفت: هلدینگ ها و  شرکت‌های پتروشیمی ‌با طرح‌های مختلف و متنوع توسعه‌ای که در دست اجرا دارند میان سازندگان تقاضا ایجاد می‌کنند و برمبنای درخواست‌های آنها در بازار، تامین‌کنندگان و سازندگان تجهیزات محصولاتی متناسب با استانداردهای روز و استانداردهای مورد نیاز کارفرما می‌سازند.

وی افزود: سازندگان ایرانی در سال جهش تولید همانند سال های قبل آمادگی دارند تا تجهیزات، قطعه‌ها و نیازهای مختلف طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی ‌را متناسب با استانداردهای روز تامین کنند. در شرایط تحریم که کارفرما به قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی ندارد سازندگان داخلی تجهیزات تولید شده را با بهره‌مندی از توان دانشی و طراحی، مهندسی و ساخت ایرانی تولید و در اختیار کارفرما قرار می‌دهند.

ثقفی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های صنعت نفت کشور، ممانعت از خام‌فروشی است برنامه‌ای مدون که تمام بخش‌های نفتی، خیز تمام عیاری برای اجرای کامل آن برداشته‌اند. به فعلیت درآمدن این بخش مستلزم توسعه مهره‌های این صنعت است که با توسل به آن می‌توان از فروش مستقیم نفت‌خام جلوگیری کرد تا با توسعه سبد محصولات و فرآورده‌های نفتی و همچنین پتروشیمی‌ به موتور ارزآوری کشور سرعت بیشتری بخشید.

عضو سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه جهش تولید در پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش محقق می‌شود، عنوان کرد: مزیت‌های صنعت پتروشیمی باعث شده ایران جهش دوم و سوم این صنعت را در دستور کار قرار دهد، جهشی که تا چند سال آینده ظرفیت تولید پتروشیمی و صادرات محصولات آن را به طور محسوسی افزایش خواهد داد.


تعداد بازدید : ۵,۶۲۲