بهره برداری از پتروشیمی میاندوآب از سوی رئیس جمهوری

بهره برداری از پتروشیمی میاندوآب از سوی رئیس جمهوری
(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۲۷

پتروشیمی میاندوآب فردا بطور رسمی از سوی رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، روند رو به رشد توسعه پتروشیمی، امروز این صنعت را به صنعت نخست کشور تبدیل کرده است. صنعتی که ضمن تامین ارز مورد نیاز کشور، بیش از 8 میلیون تن مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی خود در داخل کشور را تامین می کند. این صنعت ارزش آفرین در راستای توسعه هوشمند در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد.

اکنون مجتمع پتروشیمی میاندوآب با هدف تولید پلی اتیلن به ظرفیت اسمی 140 هزار تن در سال آماده بهره برداری شده است و فردا با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت و همچنین بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

خوراک واحد از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد و پتروشیمی میاندوآب در انتهای قطعه ۱۰ از خط لوله اتیلن غرب قرار دارد و طول تقریبی این قطعه که از سقز با لوله ۱۲ اینچ کشیده شده ۸۸ کیلومتر است.

بر اساس این گزارش واحد فرایندی خریداری شده توسط شرکت پتروشیمی باختر تحت لیسانس شرکت میتسویی ژاپن است  و سهامداران پتروشیمی میاندوآب شرکت پتروشیمی باختر با ۷۰ درصد و متانول پوشینه با ۳۰ درصد هستند .




تعداد بازدید : ۶,۱۶۴