تداوم رشد شاخص بورس تهران

تداوم رشد شاخص بورس تهران
(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۶:۳۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 35 هزار و 559 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگارنیپنا بورس تهران روزجاری جهش شاخص را رقم زد به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز 35 هزار و 559 واحد رشد کرد و به رقم یک‌میلیون و 153 هزار و 677 واحد رسید. 

شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش 9 هزار و 4 واحد به رقم 368 هزار و 95 واحد رسید و ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 هزار و 322 تریلیون تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در بورس بیش از 10.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 513 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش امروز معاملات فرابورس را که به 4 هزار و 708 میلیارد تومان رسید اضافه کنیم، امروز معامله‌گران بورس تهران و فرابورس ایران بیش از 15 هزار و 221 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با رشد 3.1 درصد روبه‌رو شد و شاخص کل با معیار هم‌وزن 2.5 درصد رشد کرد.شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 2.5 درصد، شاخص آزاد شناور 3.1 درصد، شاخص اول بورس 3.8 درصد و شاخص بازار دوم بورس به خاطر معاملات بلوکی 2.1 درصد رشد کرد. 

عمده نمادهای مهم بورس مانند ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان همگی بیشترین اثر را در تقویت شاخص بورس داشتند. 

نمادهای پربیننده امروز شامل بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پارس بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در معاملات 305 واحد رشد کرده و به رقم 12 هزار و 870 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 845 هزار میلیارد تومان رسید. 

ا معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 648 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 708 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای مهم بورسی مانند هلدینگ معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، نیروی برق دماوند، توسعه مالی مهر آیندگان و مادیران همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

نمادهای پربیننده امروز شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، داروسازی تولیددارو، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کارخانجات تبرک بوده‌اند.

 

تعداد بازدید : ۷,۴۴۸