فرابورس میزبان پتروشیمی ارومیه

فرابورس میزبان پتروشیمی ارومیه
(سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۱

مدیرعامل پترول گفت: تا پایان خرداد ماه بیش از 5 درصد سهام پتروشیمی ارومیه در فرابورس ایران عرضه می شود و رضایت سهامداران بازار، مد نظر گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان است.

رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول) در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره عرضه سهام پتروشیمی ارومیه در فرابورس گفت: پتروشیمی ارومیه در نوبت عرضه های اولیه فرابورس قرار دارد و فرابورس زمان عرضه را پایان خرداد اعلام کرده است و ما نیز به نقل از فرابورس این زمان را اطلاع رسانی کردیم.

وی  افزود: کلیه مکاتبات و بندهای یک عرضه  شفاف از سهام پتروشیمی ارومیه انجام شده و این اطلاعات مورد پذیرش فرابورس قرار گرفته است و باید منتظر اعلام و زمان قطعی عرضه اولیه از سوی فرابورس باشیم.

اشرف زاده در زمینه عرضه سهام شرکت های گروه سرمایه گذاری ایرانیان  تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی ما این است که کلیه شرکت های خود را وارد بورس کنیم و پس از پتروشیمی ارومیه نیز پتروشیمی ایلام را وارد بورس خواهیم کرد و در مجموع زمانی که طرح های ما به بهره برداری کامل و افتتاح برسند برنامه داریم که آن شرکت ها را وارد بورس کنیم.

وی افزود: بخش معاونت سرمایه گذاری ما، کلیه الزامات و بستر لازم اعم از ساختار مالی، کمیته حسابرسی و ... را برای ورود شرکت ها به بورس آماده می کند، یعنی این الزامات برای شرکت ها و طرح ها دیده می شود، الزاماتی که مختص شرکت های بورسی است و شاید برای شرکت غیر بورسی خیلی مورد نیاز نباشد اما هدفگذاری ما بورسی شدن شرکت ها و طرح های گروه سرمایه گذاری ایرانیان است بنابراین این سازوکار را درابتدا پیاده سازی می کنیم.

به گفته اشرف زاده ظرف 3 سال آینده و با اتمام طرح ها، کلیه شرکت های این گروه وارد بورس خواهند شد.

به گزارش  نیپنا  ، پتروشیمی ارومیه در فرابورس  مورد پذیرش برای عرضه اولیه واقع شده اما هنوز درج نماد نشده است و  پس از اطلاعیه درج نماد وارد مراحل عرضه اولیه خواهد شد.


تعداد بازدید : ۶,۳۰۳