از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛

12 شرکت موفق تولیدی پتروشیمی کشور در سال 98 معرفی شدند

12 شرکت موفق تولیدی پتروشیمی کشور در سال 98 معرفی شدند
(یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۰۷

شرکت ملی صنایع پتروشیمی دوازده مجتمعی را که در سال 98 به رکوردهای جدید تولید دست یافته اند معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و  مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عملکرد دوازده شرکت پتروشیمی ایران به دلیل افزایش تولید و دستیابی به رکوردهای جدید در دوازده ماهه سال 98 در مقایسه با سال 97 تقدیر و تشکر کرد.
بر این اساس، شرکت های پتروشیمی پارس، پلیمر آریا ساسول، جم، مهر، مروارید، پلی پروپیلن جم، فرساشیمی، شیمی بافت (فاز دوم)، تخت جمشید (ماهشهر)، لرستان، مهاباد و تخت جمشید پارس عسلویه سال گذشته موفق به افزایش تولید و ثبت رکوردهای جدید تولید در صنعت پتروشیمی شده اند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تقدیرنامه ای که برای 12 شرکت موفق پتروشیمی در حوزه افزایش تولید سال 98 ارسال کرده خطاب به مدیران عامل شرکت های پتروشیمی، خواستار تداوم افزایش تولید محصولات در سال «جهش تولید» شده است.
نکته مهم لیست شرکت های موفق تولید پتروشیمی در سال 98 آن است که تمامی شرکت ها تولیدکننده محصولات مهم پایه و میانی پتروشیمی و پلیمری بوده و افزایش تولید در این شرکت ها منجر به تامین خوراک مورد نیاز صنایع پائین دستی و تکمیلی پتروشیمی کشور خواهد شد.
در این راستا، تولید محصولاتی همچون اتیلن، استایرن منومر، گریدهای مختلف پلی اتیلن، پروپیلن، پلی پروپیلن، اتیلن گلایکول ها، پلی استایرن و ... نویدبخش تولید محصولاتی بوده که هر یک می توانند کامل کننده زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی کشور باشند.
به گزارش نیپنا، بنا بر آمارهای رسمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سال گذشته میزان تولید محصولات مشابه سال 97 بوده، به طوری که از حدود ۳۱ میلیون تن تولید محصول نهایی در سال ۹۸، ۲۳ میلیون تن صادر و ۸ میلیون تن در بازار داخلی عرضه شده است.  
علاوه بر این، پیش بینی می شود در سال 99 که سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، 16 طرح جدید پتروشیمی در مدار تولید و بهره برداری قرار بگیرند.
تعداد بازدید : ۱۰,۹۲۸