توسعه متوازن صنعت پتروشیمی راهبردی در مسیر توسعه

توسعه متوازن صنعت پتروشیمی راهبردی در مسیر توسعه
(دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۴۵

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت پتروشیمی ایران به عنوانی صنعتی پیشرو نیازمند حمایت است و باید با استفاده از ظرفیت های موجود درکشور به سوی توسعه متوازن این صنعت گام برداریم.

حسین سلیمی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا صنعت پتروشیمی را یکی از ظرفیت‌های توسعه‌ای در کشور دانست و گفت: با  وجود برخی مشکلات، بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنندو روند افزایش تولید با تلاش های انجام شده در حال تحقق است همچنین انتظار می‌رود در پنج سال آینده با بهره‌برداری برخی از طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی تحولی بزرگ در اقتصاد و صنعت کشو ر محقق شود.

وی افزود: صنعت پتروشیمی موتور محرکه توسعه کشور است، این صنعت یکی از مزیت‌های اقتصادی است. ایران به لحاظ تنوع خوراک پتروشیمی در منطقه برتری خاصی دارد. سالانه چندین میلیون تن در این صنعت تولید داریم و  همچنین چندین پروژه پتروشیمی در حال ساخت است و باید از روند ساخت این طرح ها با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود دولتی و بخش خصوصی حمایت کرد.

سلیمی تصریح کرد: راهکار جلوگیری از خام فروشی توسعه و جهش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی است و از طرف دیگر این صنعت می‌تواند جایگزین مطمئن برای  فروش نفت خام شود.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران عنوان کرد: اگرچه تحریم‌ها در برخی موارد  بر روند کار تاثیرگذار است، اما با تدابیر اتخاذ شده و تلاش های مدیران صنعت پتروشیمی ایران  این صنعت فعالیت خود را انجام می‌دهد. صنعت پتروشیمی بعد از نفت، بیشترین ارزآوری را برای ایران دارد، ما باید زنجیره این صنعت را تکمیل کنیم واگر زنجیره در حوزه صنایع پایین‌دستی تکمیل شود، صنعت پتروشیمی ایران آینده خوبی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۴,۰۵۶