نقش تاثیر گذار پتروشیمی ها در بازار سرمایه

نقش تاثیر گذار پتروشیمی ها در بازار سرمایه
(سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۱

نقش پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها در تالار شیشه‌ای بورس بسیار حائز اهمیت است و پتروشیمی ها در بازار سرمایه ایران دارای نقشی کلیدی هستند.

آلبرت بغوزیان، کارشناس مسائل اقتصادی و نایب رئیس انجمن بانکداران خبره ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا به نقش صنعت پتروشیمی در رونق بازار سرمایه و بورس کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که قیمت جهانی نفت با نوسان بی سابقه‌ای روبرو شده است این صنعت پتروشیمی است که بخشی از نیازهای ارزی کشور را تامین می‌کند و این صنعت پیشرو نقشی مهم در رونق اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: هرچند پتروشیمی‌ها مشکلاتی در انتقال ارز دارند، اما این صنعت در بند تحریم‌ها قرار ندارد که این موضوع خود نقش مهم این صنعت را در ارز آوری برای کشور نشان می‌دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: بازار بورس کشور خوشبختانه باوجود تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدهای مشاغل، شاخص‌های خوبی را رکورد زده است که البته نقش پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها  را بایدتعیین کننده دانست.

بغوزیان عنوان کرد: امروزه صنعت پتروشیمی توسعه مناسبی داشته و جهش‌های مختلفی را نیز تجربه کرده است، البته این به معنای پایان توسعه این صنعت نیست، معتقدم نباید متوقع بود و توسعه پتروشیمی را متوقف کرد و توسعه این صنعت ارزش آفرین می تواند منجر به تحول در اقتصاد و صنعت ایران در بخش های مختلف شود.

نایب رئیس انجمن بانکداران خبره ایران تاکید کرد: نقش پتروشیمی در اقتصاد کلان کشور بسیار حائز اهمیت است، از این رو باید از درآمدزایی این صنعت برای رشد و توسعه هرچه بیشتر اقتصاد کشور استفاده کرد.

تعداد بازدید : ۳,۵۳۹