چشم انداز مثبت جهش تولید در صنایع تکمیلی پتروشیمی

چشم انداز مثبت جهش تولید در صنایع تکمیلی پتروشیمی
(شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۰۶

رشد همزمان حجم معاملات پلیمرها و ترکیبات شیمیایی در بورس کالا مهمترین رخداد این بازار در هفته گذشته بود که پتانسیل مهمی برای جهش تولید در این بازار به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، حجم معاملات پلیمرها در هفته گذشته در بورس کالای ایران رقمی نزدیک به 81 هزار و 200 تن بود که در مقایسه با هفته قبل از آن رشد 6.72 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم بالاترین میزانی است که اوایل اسفندماه تاکنون تجربه شده است. رشد 6.65 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا که در نهایت شاهد بودیم نیز رخداد مهم دیگر هفته قبل بود آن‌هم در شرایطی که حجم تقاضا به 112 هزار و 818.14 تن رسید که بالاترین رقم در 4 هفته اخیر است.

نکته دیگر را باید در کاهش 2.25 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم 94 هزار و 473.5 تن جستجو کرد آن‌هم در شرایطی که هنوز هم رقم جذابی به شمار رفته و نیازهای بازار را تأمین می‌کند. به صورت دقیق‌تر بازار در هفته گذشته با وجود افت عرضه‌ها شاهد رشد تقاضا بود و در نهایت افزایش حجم معاملات را به ثبت رساند آن‌هم در وضعیتی که قیمت‌های پایه در هفته گذشته افزایشی بوده است.

داد و ستد 87 درصدی حجم عرضه‌ها در بورس کالا در هفته گذشته یک رخداد دیگر در این بازار بود که البته این رقم یک عدد برجسته به شمار می‌رود و که بالاترین میزان از اوایل اسفندماه تاکنون است.

در هفته گذشته حجم داد و ستد ترکیبات شیمیایی در بورس کالا با 10 درصد رشد به بیش از 37 هزار و 100 تن رسید که بالاترین رقم از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکنون است. در هفته گذشته شاهد کاهش 11.7 درصدی حجم عرضه محصولات شیمیایی در بورس کالا بودیم که موجب شد تا این حجم به 44 هزار و 994 تن برسد که به نسبت هفته‌های قبل یک عقب‌گرد نه چندان بزرگ را نشان می‌دهد. همچنین رشد 9.15 درصدی حجم تقاضای ترکیبات شیمیایی در بورس کالا تجربه شد و شاهد ثبت رقم 41 هزار و 315.6 تن بودیم که بالاترین رقم از اواسط اسفندماه تاکنون است.

 

تعداد بازدید : ۳,۳۴۴