تعرفه‌ 15درصدی هند بر واردات محصولات پتروشیمی

تعرفه‌ 15درصدی هند بر واردات محصولات پتروشیمی
(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۲۸

هند برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در شرایط شیوع ویروس کرونا برای واردات محصولات پتروشیمی به این کشور 15 درصد تعرفه با عنوان «تعرفه کووید» وضع کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، هند به‌منظور حمایت از صنایع داخلی این کشور در شرایطی که با آثار منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، در سال مالی جاری که پایان آن مارس سال 2021 میلادی است،  15 درصد تعرفه بر واردات محصولات پتروشیمی و شیمیایی با عنوان «تعرفه کووید» وضع می‌کند.

مصرف‌کنندگان محصولات پایین دستی با وضع «تعرفه کووید» که قرار است از 20 ماه مه سال جاری میلادی به مدت 11 ماه تا مارس 2021 میلادی پابرجا باشد مخالف هستند، زیرا معتدند این شرایط سبب افزایش هزینه‌های تولید آنها می‌شود.

بخش‌های صنعتی به‌تدریج و آرام آرام در حال ازسرگیری فعالیت‌های خود هستند، در حالی که قرار است دوران قرنطینه در این کشور آسیایی، پس از دو ماه در ماه ژوئن پایان یابد.

مقام‌های دولتی هند اعلام کردند: اداره بخش پتروشیمی و شیمیایی همچنان در حال مشورت برای اجرای طرح تعرفه‌گذاری بر محصولات شیمیایی و پتروشیمی وارداتی به هند است.

دولت پیش از این در اوایل ماه آوریل بحث تعرفه‌گذاری بر محصولات پتروشیمی و شیمیایی وارداتی را مطرح کرد اما در آن زمان  مخالفت‌های تولیدکنندگان بخش‌های پایین دستی پتروشیمی به شدت اکنون نبود.

یک عضو اتحادیه تولیدکنندگان صنایع پلاستیک هند گفت: نمایندگان دولت به ما قول داده‌اند که وضع موجود را حفظ می‌کنند.

تعداد بازدید : ۳,۳۹۶