راه‌اندازی بزرگترین پایانه پتروشیمی چین

راه‌اندازی بزرگترین پایانه پتروشیمی چین
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۵:۳۱

بزرگترین پایانه تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی چین در شرق سواحل استان ژان‌جاینگ این کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از هیدروکربن اینجینیرینگ، شرکت سینوپک چین بزرگ‌ترین پایانه پتروشیمی چین را با پهلوگیری و تخلیه شناور «نیو رینون» (New Renown)، یک نفتکش غول‌پیکر از خاورمیانه، افتتاح کرد.
این نفتکش در پایانه 300 هزار تنی نفت خام سینوپک واقع در پایانه پالایشگاه زونگک که بخشی از الگوی پایانه و پالایشگاه به‌طور یکپارچه در کنار هم به شمار می‌آید، پهلوگرفت.
این پایانه پتروشیمی با فاصله هزار و 100 متری از پالایشگاه با هشت بارانداز و ظرفیت تحویل 300 هزار تن نفت خام، 100 هزار تن فرآورده‌های نفتی و تاسیسات جانبی در مجموع سالانه ظرفیت دریافت 34 میلون تن نفت و فرآورده‌های نفتی را دارد.
بارانداز 100 هزار تنی دریافت محموله‌های فرآورده‌های نفتی هم‌اکنون بزرگ‌ترین پایانه فرآورده‌های نفتی چین به شمار می‌آید که ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه پنج میلیون و 610 هزار تن فرآورده نفتی را دارد.
این پایانه دسترسی مناسبی را به محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی برای بازارهای اصلی دخلی شرکت سینوپک فراهم می‌کند، همچنین فرصت مستقیمی برای اهداف صادراتی و ارتقای شرایط رقابتی سینوپک در این صنعت است.
این پایانه در سواحل شرقی استان ژان‌جیانگ واقع شده است، پایانه پالایشگاه زونگک بخشی از مجتمع یکپارچه پالایشی و پتروشیمی ژان‌جیانگ، بزرگ‌ترین پروژه در حال احداث شرکت سینوپک و بخشی از سیزدهمین برنامه پنجساله استان گوانگ‌دونگ، است.
مجموع سرمایه‌گذاری برای فاز نخست این پروژه 40 میلیارد یوان چین بوده است که سبب افزودن سالانه 10 میلیون تن ظرفیت تولید انواع فرآورده‌ نفتی و 800 هزار تن واحدهای اتیلنی در کنار تاسیسات جانبی می‌شود.

تعداد بازدید : ۳,۳۸۸