سرمایه‌گذاری‌های سابک امسال 20 درصد کاهش می‌یابد

سرمایه‌گذاری‌های سابک امسال 20 درصد کاهش می‌یابد
(سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۱۳

شرکت پتروشیمی سابک عربستان ضمن اشاره به زیان‌دهی در سه ماه نخست سال جاری میلادی برای دومین بار پیاپی، از کاهش 20 درصدی هزینه‌های سرمایه‌گذاری خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) چهارمین شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات پتروشیمی دنیا، که در سه ماه سال جاری میلادی برای دومین بار پیاپی با زیان روبه‌رو شد، اعلام کرد: همه سرمایه‌گذاری خود را با هدف تامین مخارج طرح‌های در حال تکمیل و انجام عملیات لازم را به حال تعلیق در می‌آورد.

یوسف البنیان، مدیرعامل سابک هشدار داد که شیوع ویروس کرونا، قیمت‌های پایین انرژی و چشم‌انداز ضعیف شرایط اقتصادی جهان بر تقاضا تاثیر منفی می‌گذارد و به قیمت‌ها فشار مضاعف وارد می‌کند.

وی اعلام کرد که این شرایط بر عملکرد سابک در سه ماه دوم سال جاری میلادی تاثیر بیشتری می‌گذارد و این وضع تا پایان سال ادامه خواهد داشت و قیمت‌ها برای بعضی از محصولات حدود 25 درصد کاهش می‌یابد.

سابک اعلام کرد که در سه ماه نخست امسال 950 میلیون ریال (252 میلیون و 930 هزار دلار) زیان دیده است، در حالی که زیان‌دهی این شرکت در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی 790 میلیون ریال بوده است.

آمارهای مربوط به سه ماه نخست امسال با سود خالص سه میلیارد و 410 میلیون ریالی این شرکت در سال گذشته میلادی مقایسه می‌شود و نسبت به برآوردهای تحلیلگران موسسه‌های مختلف مانند ان‌سی‌بی که زیان 143 میلیون ریالی را پیش‌بینی کرده بودند، شرایط بدتری داشته است.

سود سهام سابک نیز با یک درصد کاهش روبه‌رو شد.

تعداد بازدید : ۲,۸۵۹