132

سرمقاله

سرمقاله
(دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

صنعت پتروشیمی خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

یکی از مهمترین اهداف صنایع بزرگ، تولید بیشتر و با کیفیت در سایه توجه به مسائل بهداشت، ایمنی و محیط زیست، داشتن نیروی کاری سالم، محفوظ از بیماری ها و حوادث شغلی و محیطی عاری از آلاینده‌ها می‌باشد.

در شرکت ملی صنایع پتروشیمی توجه به بهداشت، ایمنی و محیط زیست جزء مسئولیتهای عمومی این شرکت بوده و با توجه به ماموریت سازمانی، توسعه برای زندگی بهتر را آرمان خود قرار داده و در این راستا  با ایجاد محیطی امن و عاری از آلودگی، تمامی حوادث و اثرات سوء بر افراد، محیط زیست و تاسیسات را حذف و با بهبود فرآیندها، تولید محصولات با کیفیت عالی را تضمین می نماید.

حفظ سلامت نیروی انسانی، به عنوان اصلی ترین عامل توسعه، در برابر آلاینده های مختلف موجود در محیط کار در صنایعی همچون پتروشیمی بخاطر ماهیت فرایندی خاص در جهت تحقق آرمان "انسان سالم در محیط کار " و " انسان سالم محور توسعه پایدار " از اهمیت زیادی برخوردار است.  اما این روزها  با شیوع ویروس کرونا در کشور، صنعت پتروشیمی از ایفای نقش خود در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی غافل نشده و افزون بر توسعه و تولید پایدار، با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها به‌منظور مبارزه با این ویروس پیش‌قدم شد و تا پایان این راه در کنار مردم خواهد بود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به نقش حاکمیتی خود در صنعت پتروشیمی، با ورود  ویروس کرونا در کشور به‌منظور حفظ و صیانت از کارکنان و فعالان صنعت پتروشیمی ایران با تشکیل نشست‌های اضطراری، ۲۷ اقدام راهبردی را با هدف پیشگیری و مقابله با این ویروس آغاز و به شرکت‌های پتروشیمی ابلاغ کرد.

تشکیل کمیته‌های شرایط اضطراری و کمیته‌های سلامت توسط مناطق برای مقابله با ویروس کرونا، شناسایی افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و اتخاذ تمهیدهای لازم، برگزاری نشست‌های آموزشی در مناطق با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و درمان، کاهش حضور و میزان مواجهه کارکنان و خودداری از هرگونه تجمع، پیگیری تأمین تب‌سنج دیجیتال برای شرکت و کارکنان، تعطیلی رستوران‌ها و تعلیق همه خدمات رفاهی، تهیه و استفاده از دستورعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و راهنماهای مقابله با شرایط اضطراری مرتبط برای اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی و فضای اداری، کاهش ساعات کاری کارکنان روزکار، بررسی و پایش سلامت کارکنان روزکار و اقماری در بازگشت از مرخصی یا دوره استراحت قبل از شروع به‌کار، لغو همه مأموریت‌های اداری و همچنین سفر به شهرهای آلوده و شهرهای مستعد آلودگی ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی، لغو همایش‌ها، برنامه‌های ورزشی و برنامه‌های تجمع گسترده، شناسایی افراد مبتلا به بیماری‌های دارای علائم مشابه از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا و ارجاع آنان به مراکز ذی‌ربط برای بررسی دقیق‌تر، تشدید نظارت بر کنترل موازین بهداشتی در فضاهای عمومی، الزام استفاده از لوازم حفاظت فردی برای کارکنان ارائه‌دهنده خدمات، هماهنگی و پیگیری تأمین آب ‌ژاول تولیدی شرکت پتروشیمی کارون برای همه شرکت‌های پتروشیمی، تأمین و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده دست به دستور معاون وزیر و ارسال برای شرکت‌های پتروشیمی و ستاد وزارت نفت و الزام دسته‌بندی افراد کلیدی و نفرات جایگزین در حداقل سه سطح از جمله اقدام‌های راهبردی ابلاغی است.

همچنین درمناطق عسلویه و ماهشهر مدیریت ارشد شرایط اضطراری مناطق پتروشیمی با عملیات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمیته های اضطراری درحوزه های مختلف ،  اولویت نخست منطقه را برای حفظ سلامتی کارکنان قرارداده اند.

تلاش ما برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز، وظیفه ملی، قانونی و شرعی ماست . ملت ایران در سایه اخلاص، مقاومت، ایستادگی و یکپارچگی خود توانست در هر جبهه‌ای موفق شود. امید داریم در جبهه مبارزه با ویروس کرونا پیروز و سربلند شود.

 

 

 ایوب بنوی - مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی

 

 

 
 
تعداد بازدید : ۳,۲۷۸