مدیر عامل پتروشیمی کاویان:

نوآوری استراتژیک راهکار مقابله با کرونا

نوآوری استراتژیک راهکار مقابله با کرونا
(سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۳۴

مدیر عامل پتروشیمی کاویان گفت:برای کاهش تاثیرات منفی بحران کرونا باید دستورالعمل های مقابله با این ویروس در حوزه انرژی بروزرسانی شود ودر سال 99 مدیران و روسا باید نوآوری در سطح استراتژیک داشته باشند.

 به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کاویان رمضان اولادی مدیر عامل این پتروشیمی در خصوص تحلیل تاثیرهای  بحران کرونا در حوزه انرژی گفت: در شرایطی قرار داریم که ویروس کرونا یک تراژدی عظیم برای دنیا رقم زده است و جان هزاران نفر را  در سراسر جهان گرفته و خسارت های مالی بسیاری در حوزه های مختلف بویژه حوزه انرژی به جای گذاشته است. در این زمینه صاحب نظران و فعالان صنایع مختلف تحلیل های بسیاری از این شرایط به عمل آورده و هر کدام به زوایایی از آن پرداخته اند.

وی در خصوص راهکارهایی برای کاهش تاثیرات منفی این بحران گفت :رویکرد راهبردی در شرایط اقتصاد کرونایی، مبتنی بر شناخت محیط پیچیده است. پس راهبرد ما باید استراتژی تسلط بر محیط باشد.  همان طور که دستورالعمل های پزشکی به دلیل ناشناخته بودن فضای ایجاد شده مکررا تغییراتی می کند، باید دستورالعمل های مقابله با کرونا در حوزه ما نیز بروزرسانی شود. ما باید با داشتن برنامه های کوتاه و بلند مدت به تعریف سناریوهای مختلف برای شرایط مختلف بپردازیم.

مدیر عامل پتروشیمی کاویان افزود: گاهی در فضای تهدید های بزرگ می توان به فرصت های بزرگی دست یافت. در سال 99 مدیران و روسا باید شخصیت proactive داشته و نوآوری در سطح استراتژیک داشته باشند. نوآوری استراتژیک با برنامه ریزی استراتژیک محقق نمی شود و باید سه عنصر خلاقیت، بازار محوری و مفهوم ابتکاری را در نظر بگیریم.

اولادی با اشاره به چالش ها و راهکارهای پیش روی سازمان برای عبورموفق از این شرایط گفت:عمدتا با سه چالش مواجه هستیم:1. چالش نیروی انسانی ( حفظ سلامت کارکنان و نیروهای کلیدی و همچنین توجه به سلامت روانی خانواده های آنان از طریق اقداماتی همچون روانشناسی سازمانی ، حفظ و تداوم همبستگی بین همکاران و استفاده از نقطه نظرات مفید همه ،  Multi task بودن نفرات سازمان بخصوص در بخش های کلیدی برای ایجاد چرخش شغلی مناسب ،  Job enlargement و توسعه مهارت ها،  استفاده از ابزارها و قابلیت های مجازی برای تسهیل نظارت و انجام امور از راه دور ) که در این حوزه از طریق راه اندازی ابزارهایی همچون سامانه جلسات آنلاین، سامانه آموزش آنلاین و پیشنهاد تشکیل کمیته تحول دیجیتال در صدد رفع چالش ها برآمده ایم. 2. چالش زنجیره تامین، لجستیک، و تعامل با مشتریان  3. چالش استراتژی حوزه مالی (مدیریت نقدینگی و سرمایه در گردش سازمان و  بهینه سازی هزینه ها ) که با حل آن ها و یافتن راهکارهای مناسب انشاالله از این بحران بسلامتی عبور نماییم.


 

تعداد بازدید : ۲,۶۵۳