نقش مهم صنعت پتروشیمی در توسعه کشور

نقش مهم صنعت پتروشیمی در توسعه کشور
(سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۴۸

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی در میان سایر صنایع، نقش مهمی در جایگاه توسعه‌ای کشور و صادرات غیرنفتی ایران دارد.

بهزاد محقق، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، با بیان اینکه سهم صنایع پتروشیمی از گاز در کشور باید افزایش یابد، عنوان کرد: گاز تنها برای سوزاندن نیست. اگر وارد صنعت پتروشیمی شود، ارزش افزوده به‌سزایی را ایجاد می‌کند و راه تولید سرمایه در صنعت پتروشیمی است.

وی تاکید کرد: توسعه فناورانه به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های توسعه صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود، البته نکته کلیدی برای زیست‌بوم فناوری، نیروی انسانی است که باید از نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص کشور به‌عنوان بهترین  شکل استفاده کرد.

محقق با بیان اینکه بخش اعظم بازار صادراتی کشور بر دوش صنعت پتروشیمی است و این صنعت، صنعتی نیست که وارد رکود شود، گفت: بخش پایین‌دست صنعت پتروشیمی اشتغال‌زایی بالایی را در کشور ایجاد می‌کند و اگر این بخش از صنعت توسعه یابد شاهد کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتری خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درباره توسعه کلان صنعت پتروشیمی نیز تصریح کرد: بیشتر وقت ما در صنعت صرف تولید و افزایش ظرفیت حجمی شده است و باید به سمت توسعه پایدار، تاب‌آور و با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم و نباید به وضع موجود اکتفا کرد و صنعت را باید به یک صنعت پایدار هوشمند تبدیل کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۷