اعمال تعرفه بر روی برخی از محصولات پتروشیمی وارداتی از سوی هند

اعمال تعرفه بر روی برخی از محصولات پتروشیمی وارداتی از سوی هند
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۱:۵۱

دولت هند از هفته آینده به‌ منظور حمایت از صنایع داخلی بر بعضی از محصولات پتروشیمی وارداتی مخصوص مقابله با ویروس کرونا 15 درصد تعرفه می‌بندد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آرگوس مدیا، دولت هند با هدف حمایت از صنایع داخلی که در پی کاهش شدید تقاضای ناشی از محدودیت‌های ویژه مقابله با کرونا و قرنطینه مردم و بسیاری از خدمات غیرضروری، 15 درصد تعرفه «کووید-19» بر بعضی از محصولات پتروشیمی وارداتی اعمال خواهد کرد.

یک کمیته فرعی دولتی در وزارت صنایع شیمیایی هند برای واردات بعضی از محصولات پتروشیمی تعرفه‌های جدیدی در نظر گرفته است که از یکم ماه مه (12 اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود و تا 31 مارس سال 2021 (11 فروردین‌ماه) پابرجا خواهد بود.

این گروه دولتی با عنوان شورای توسعه صادرات مواد شیمیایی پایه، محصولات آرایشی و رنگ (کمیکسیل) که خواهان بازخورد درباره این برنامه شده است، اعلام کرد: این اقدام با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر افزایش حجم واردات به دلیل رویارویی با ویروس همه‌گیر کرونا در جهان انجام گرفته است.

این کمتیه فرعی در وزارت صنایع شیمیایی هند اعلام کرد: افزایش صادرات جهانی، سقوط قیمت‌های جهانی نفت خام و کندی شدید آهنگ رشد اقتصادی هند به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای مواد شیمیایی در هند را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس اعلام این نهاد دولتی هند، شرایط کنونی بیانگر ادامه کاهش شدید قیمت‌ها در میانه افزایش واردات از چین و دیگر کشورهاست که سبب می‌شود برخی تولیدکنندگان مجبور به تعلیق یا تعطیلی فعالیت‌های خود شوند.

این تعرفه 15 درصدی که به مصوبه دولت نیاز دارد افزون بر تعرفه‌های وارداتی موجود خواهد بود، این کمیته فرعی نیز توصیه می‌کند که همه عوارض و مالیات‌های صادراتی را پس بگیرد.

این توصیه همه مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی وارداتی به هند را شامل می‌شود، اما در نامه تکمیلی آمده است که محصولاتی نظیر اتیلن، پارازایلین، اتیلن دی‌کلراید و ونیل کلراید مونومر نیز می‌تواند از تعرفه‌گذاری معاف باشند.

تعداد بازدید : ۲,۲۰۹