آغاز ساخت یک مگا پروژه پتروشیمی در چین از سوی شرکت اکسون موبیل

آغاز ساخت یک مگا پروژه پتروشیمی در چین از سوی شرکت اکسون موبیل
(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۵۸

شرکت آمریکایی اکسون موبیل عملیات اجرایی ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در شهر هوایژو چین را آغاز کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رسمی شینهوا چین، شرکت آمریکایی اکسون موبیل روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) پروژه ساخت یک مجتمع پتروشیمی به ارزش 10 میلیارد دلار را شهر هوایژو واقع در استان جنوبی گواندونگ چین آغاز کرد.

این مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار تن، یکی از اندک مگاپروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری کامل یک سرمایه‌گذار خارجی در چین ساخته می‌شود.

مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی ساخت این مجتمع پتروشیمی به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس میان پارک صنعتی پتروشیمی هوایژو دایاوان، شهر دالاس در آمریکا و پکن در چین برگزار شد.

این مجتمع پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در دو مرحله ساخته می‌شود.

در مرحله نخست یک واحد اتیلن کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار تن  و درکنار آن تجهیزات تولید پایین دستی،  تا سال 2023 میلادی تکمیل می‌شود، در حالی که اجرای مرحله دوم نیز آغاز خواهد شد.

درآمد عملیاتی سالانه این پروژه 39 میلیارد یوان (پنج میلیارد و 500 میلیون دلار) برآورد شده است، که مالیات آن در زمان رسیدن مرحله نخست به ظرفیت طراحی هفت میلیارد و 300 میلیون یوان خواهد بود.

مدیران عامل اکسون موبیل و دارن وود در دالاس از طریق ویدیو کنفرانس اعلام کردند که این پروژه بیانگر رشد تعهد چین به جذب سرمایه‌های مستقیم و تلاش برای نوآوری‌هاست.

تعداد بازدید : ۲,۴۰۳