افزایش 8.4 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا

افزایش 8.4 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا
(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۲۴

حجم داد و ستد پلیمرها در هفته گذشته رشد کرد و به بالاترین رقم از اوایل اسفندماه تاکنون رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، رشد حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در کنار افت داد و ستد ترکیبات شیمیایی از مهمترین خبرهای هفته گذشته در بازار محصولات پتروشیمی بود آن هم در شرایطی که قیمت های پایه در بورس کالا با افزایش نرخ همراه شده بود. این وضعیت در نهایت تکانه های قیمتی مهمی را در بازار آزاد بر جای گذاشت تا جایی که اواسط هفته گذشته رشد نرخ را شاهد بودیم ولی پس از آن باز هم روندی متعادل در بازار حاکم شد.

افزایش 8.4 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا که موجب شد این رقم به بیش از 82 هزار تن برسد را می توان مهمترین خبر این روزهای بازار محصولات پتروشیمی به شمار آورد آن هم در شرایطی که در بازار شیمیایی های بورس کالا شاهد افت حجم معاملات بود.  البته حجم معاملات پلیمرهای بورس کالا در هفته گذشته در بالاترین میزان ثبت شده از اوایل اسفندماه تاکنون قرار داشته است.

این رشد حجم معاملات در شرایطی به ثبت رسید که شاهد رشد 13 درصدی حجم عرضه پلیمرها در هفته گذشته در بورس کالا در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل بودیم که این رشد موجب ثبت رقم 108 هزار تن تقاضا شد که یکی از بالاترین ارقام در تاریخ معاملات در بورس کالا به شمار می‌رود. در کنار آن شاهد هستیم که رشد 21 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در هفته گذشته تجربه شد و ثبت رقم 138 هزار و 850 تن که بالاترین رقم از هفته منتهی به 9 اسفندماه تاکنون است به دست آمد.

کاهش 18درصدی حجم تقاضای محصولات شیمیایی در بورس کالا در هفته گذشته و درج تقاضایی 25 هزار و 214 تنی که کمترین رقم در 3 هفته اخیر موجب شد تا حجم معاملات در بورس کالا برای رینگ شیمیایی ها کاهش یابد. کاهش 18.69 درصدی حجم معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 22 هزار و 437 تن که کمترین رقم از روزهای نیمه‌تعطیل ابتدایی سال جاری تاکنون است؛ مهمترین خبر بازار شیمیایی ها در هفته گذشته بود.

 

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۶۷۳