تامین کامل ظروف بسته بندی مایعات ضد عفونی از سوی صنایع پایین دستی پتروشیمی

تامین کامل ظروف بسته بندی مایعات ضد عفونی از سوی صنایع پایین دستی پتروشیمی
(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۳۷

تأمین ظروف مورد نیاز برای بسته بندی مایعات ضدعفونی‌کننده با همکاری انجمن ملی پلاستیک، دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، بورس کالا و سایر نهادهای ذیربط بطور کامل انجام می شود.

سعید ترکمان رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره اقدامات کارگروه مبارزه با کرونای این انجمن و فعالیت اعضا این تشکل اظهارکرد: در گام  نخست در روزهای ابتدایی شیوع کرونا شاهد رشد جدی تقاضا برای مایعات ضدعفونی کننده بودیم که به رغم تولید بالای آن‌ها ولی ظرف برای بسته‌بندی آن‌ها به صورت کامل فراهم نبود. همین مطلب موجب شد تا با ایجاد کارگروهی برای حل این مشکل اقدام کنیم. در ابتدا اطلاعات نزدیک به 2000 شرکت تولیدی این محصولات و یا حتی کالاهای مشابه استخراج شد که در گام اول اقدام به راستی‌آزمایی آن‌ها کردیم.

وی  با اشاره به همکاری با دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی افزود: نتیجه این بررسی‌ها به تعیین نزدیک به 240 شرکت به عنوان تولیدکننده فعال منتج شد که اطلاعات مورد نیاز آن‌ها دسته‌بندی و به تفکیک به ارگان‌های درگیر با شیوع این ویروس ارائه شد. همچنین شرکت‌های تولیدکننده ظروف مورد نیاز برای بسته‌بندی مایعات و محلول‌های ضدعفونی‌کننده مورد بررسی مجدد قرار گرفته و بعضاً موجودی انبارهای آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. با تلاش های انجام شده و با همکاری و تعامل  شرکت ها و نهادهای ذیربط موجب شد تا مشکل تأمین ظروف برای بسته بندی مایعات ضدعفونی‌کننده مرتفع شود.

ترکمان ادامه داد: : تولیدکنندگان اسپان باند یا همان کالاهای اصلی برای تولید ماسک و گان‌های بیمارستانی که از پارچه‌های غیربافتنی استفاده می‌کنند نیز مورد بررسی قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت‌گرفته صادرات آن‌ها ممنوع شدهمچنین با تلاش های صورت گرفته حجم تولید حداکثری را در این واحدها شاهد بودیم. بعد از اَن نیز درخواست جدیدی مطرح شد برای ظروف بزرگ بسته‌بندی مایعات و محلول‌های ضدعفونی‌کننده که لیست شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها نیز تهیه و ارسال شد.

تعداد بازدید : ۲,۱۸۳