نوسان قیمت‌های پلاستیک در آسیا

نوسان قیمت‌های پلاستیک در آسیا
(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۳۷

قیمت‌های پلاستیک در قاره آسیا در حال بازگشت است، اما محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تقاضا در بسیاری از بازارهای دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آی‌سی‌آی اس، قیمت برخی محصولات پتروشیمی در روزهای اخیر با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است، افزایش منحنی قیمت‌ها حاکی از فعالیت‌های دوباره است، احتمال دارد این روند پایدار نماند زیرا تقاضا به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و تشدید رکود اقتصادی جهان، همچنان ضعیف است.

تا زمان اثبات و کشف واکسنی برای مقابله با بیماری کووید-19، بعید به‌نظر می‌رسد کسب و کار ها در دنیا به حال عادی بازگردد و این بدان معناست که تقاضا برای پلاستیک در بازارهای جهان همچنان ضعیف خواهد بود.

قیمت فیبر‌ پلی‌پروپیلن (PP)، ماده شیمیایی مورد استفاده در تولید ماسک‌های جراحی، وسایل محافظت شخصی و دیگر تجهیزات پزشکی در ابتدای هفته گذشته به دلیل بالا رفتن سطح تقاضای جهانی، در بازارهای آسیا با افزایش روبه‌رو بوده است، به همین دلیل اکنون بسیاری از تولیدکنندگان چینی تمرکز خود را بر تولید فیبر‌ پلی‌پروپیلن گذاشته‌اند.

پارچه‌های غیر بافتنی که برای ساخت محصولات پزشکی مانند ماسک و گان‌های پزشکی استفاده می‌شود، حدود 70 درصد تقاضای فیبر‌ پلی‌پروپیلن را تشکیل می‌دهند.

قیمت فیبر‌ پلی‌پروپیلن در بازارهای تک محموله داخل چین با افزایش روبه‌رو بوده و این شرایط در پی افزایش تقاضا برای تجهیزات پزشکی و محافظتی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا پدید آمده است.

تعداد بازدید : ۳,۲۳۰