حمایت از سازندگان داخلی زمینه ساز رونق تولید

حمایت از سازندگان داخلی زمینه ساز رونق تولید
(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۵۶

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: تقویت ساخت داخل می‌تواند زمینه رشد واحدهای صنعتی ، افزایش تولید و تقویت صادرات غیرنفتی را برای کشور ایجاد کند.

سید تقی حجازی، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که توسعه صنعت پتروشیمی می‌تواند سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: امروز  باوجود تحمیل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، مدیران پتروشیمی‌، در تامین ارز سامانه نیما کمک‌های بسیار شایانی داشتند و این روند در آینده می‌تواند در گردش تجارت کشور تاثیرگذار باشد.
وی افزود: صنعت پتروشیمی هم اکنون به حلال مشکلات و چالش‌های اقتصادی بدل شده و ما نیز به نوبه خود می‌توانیم با ساخت و تولید تجهیزات این صنعت از خروج ارز از کشور کمک کنیم.
حجازی تصریح کرد: در شرایط کنونی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و پتروشیمی از توانایی بالایی برای تولید برخوردار است و این ظرفیت وجود دارد که بیش از 80 درصد از نیازهای نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور تولید شود.
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، کیفیت محصولات این سازندگان را مطلوب دانست و افزود: باید سازوکاری ایجاد شود تا با تقویت بخش تولید در این صنعت، میزان اشتغال را نیز افزایش داد. هم اکنون در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی می‌توانیم شرایط بسیار خوبی را در حوزه توسعه، تولید و اشتغال به وجود آوریم.
وی با اشاره به اینکه اکنون سازندگان داخلی توانایی تامین تمامی تجهیزات توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را در اختیار دارند، عنوان کرد: معتقدم یکی از راهکارهای کاهش خام فروشی، توسعه صنعت پتروشیمی است.
حجازی گفت: توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌سازد، هرچند هم اکنون صنعت پتروشیمی ایران در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به سال‌های گذشته توسعه مطلوبی یافته است.
 
تعداد بازدید : ۲,۵۴۲