رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران:

توسعه صنعت پتروشیمی راهبردی برای جهش تولید

توسعه صنعت پتروشیمی راهبردی برای جهش تولید
(دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۰۱

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی ایران می تواند با بهره گیری از ظرفیت های خود در مسیر جهش تولید، اقتصاد و صنعت کشور را تحرک بخشد.

محمدرضا زهره وندی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهراندر گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به وضعیت تولید و صادرات محصولات‌‎ پتروشیمی، گفت: جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تولیدات پتروشیمی یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های اقتصادی و همچنین راه انداختن چرخ‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید است.
زهره وندی تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که محصولات پتروشیمی تا سال 1400 با افزایش 70 درصدی مواجه شود، همچنین صنعت پتروشیمی نبض توسعه و بدون تردید موتور توسعه ایران است، این صنعت به دلیل جایگاه خاص آن در تامین نیاز صنایع مختلف کشور به محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی و نیز صادرات و ارزآوری و همچنین اشتغال‌زایی، از موقعیت ویژه‌ایی در اقتصاد ایران برخوردار است.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه روند رو به رشد توسعه صنعت پتروشیمی، نشان می‌دهد این صنعت ارزش آفرین افزون بر تامین نیاز داخل می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی نیز نقش اساسی ایفا کند، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر ده‌ها طرح پتروشیمی وارد مدار تولید شده‌اند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چندین طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تعداد بازدید : ۱,۸۷۷