کرونا تولید ساسول را هم کاهش می‌دهد

کرونا تولید ساسول را هم کاهش می‌دهد
(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) ۱۶:۲۲

شرکت پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی در پی آثار منفی ویروس کرونا و کاهش تقاضا مجبور به کاهش تولید و فروش محصولات خود می‌شود.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بزرگترین شرکت پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی هدف تولید و فروش سوخت مصنوعی و سوخت‌های مایع خود را برای سال مالی کنونی به دلیل آثار شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سه هفته‌ای در این کشور آفریقایی با هدف مقابله با بیماری کووید-19، کاهش داد.
ساسول در نامه‌ای به بورس ژوهانسبورگ نوشت: این شرکت هم‌اکنون انتظار دارد در سال مالی یادشده حدود هفت میلیون و 300 هزار یا هفت میلیون و 400 هزار تن سوخت مصنوعی تولید کند، در حالی که این پیش‌تر برای رقم هفت میلیون و 700 هزار یا هفت میلیون و 800 هزار تن در سال مالی جاری برنامه‌ریزی کرده بود.
این شرکت پتروشیمی آفریقای جنوبی همچنین درنظر دارد 50 تا 51 میلیون بشکه سوخت مایع را برای سال مالی 2020 روانه بازارهای جهانی کند، در حلی که پیش‌تر برای فروش سالانه 57 تا 58 میلیون بشکه برنامه‌ریزی کرده بود.
سوخت مصنوعی نوعی سوخت مایع است که از زغال سنگ در آفریقای جنوبی تولید می‌شود، ساسول بزرگترین تولیدکننده سوخت موتور از زغال سنگ در جهان است.
کریل رامفوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور تا پایان ماه مارس قرنطینه اعلام کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۹۹۱