نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

حمایت بخش خصوصی از روند توسعه صنعت پتروشیمی

حمایت بخش خصوصی از روند توسعه صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۱۸

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری برای پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران است.

  علیرضا کلاهی صمدی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که مسیر و راهی که متخصصان ما در صنعت پتروشیمی باوجود فشار و تحریم دشمنان انتخاب کرده‌اند، مسیری درست بوده است، گفت: سال 98  با برخی مشکلات مواجه بودیم اما همه صنعتگران و کارآفرینان از جمله صنعتگران پتروشیمی‌ کشور که در خط مقدم بودند، وارد میدان شده و فعالیت کردند به گونه‌ای که در میان درآمدهای صادراتی غیرنفتی کشور پتروشیمی مقدم بود.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر حمایت بخش خصوصی از روند توسعه صنعت پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی افزود: بر اساس مستندات بانک مرکزی،بخش بزرگی از نیازهای ارزی کشور در سال جاری از سوی صنعت پتروشیمی تأمین شد، این مهم نشان داد که پتروشیمی نقش بسیار ویژه ای در افزایش صادرات غیر نفتی و به تبع آن ارزآوری برای کشور داشته است.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه باید از این صنعت به نحو شایسته حمایت کرد، گفت: وظیفه همه ما حمایت است، مردم، افکار عمومی و همه از جمله دستگاه اجرایی و بخش خصوصی باید از کسانی صادرات غیرنفتی ما را در چنین شرایطی افزایش دادند حمایت کنند.

کلاهی صمدی به موضوع جهش صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: وقتی تولید در صنعت پتروشیمی افزایش یافته است این خود نشانگر  تلاش برای تحقق جهش در این صنعت ارزش آفرین است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران به دستاوردهای صنعت پتروشیمی طی سال های گذشته به ویژه سال 98 اشاره و عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که حرکتی بزرگ در این صنعت برای  تحقق جهش دوم و سوم آغاز شده، است.


تعداد بازدید : ۲,۹۵۱