کاهش تولید واحدهای کراکر بخار کره‌جنوبی در پی افت تقاضا

کاهش تولید واحدهای کراکر بخار کره‌جنوبی در پی افت تقاضا
(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۳۵

واحدهای کراکر بخار کره جنوبی در نظر دارند در پی کاهش تقاضا برای محصولات پتروشیمی، نرخ عملیات خود را در ماه مارس کاهش دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، منابع بازار هفته جاری اعلام کردند: واحدهای کراکر بخار در کره جنوبی با هدف تداوم فعالیت‌ها و حضور در بازار، در حال برنامه‌ریزی برای کاهش 5 تا 10 درصدی عملیات تولید خود به دلیل آثار منفی شیوع ویروس کرونا بر تقاضا برای محصولات پایین دستی صنایع پتروشیمی هستند.

بسیاری از واحدهای کراکر بخار در کره جنوبی در ماه فوریه نزدیک به ظرفیت کامل خود تولید کردند، در حالی که در ماه ژانویه به دلیل تقاضای ضعیف بازار الفین‌ها 10 تا 20 درصد کمتر از ظرفیت تولید خود بهره گرفتند.

یک منبع شرکت ال‌جی کم کره جنوبی اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد از یک ماه مارس سال جاری میلادی پنج درصد از ظرفیت بهره‌گیری خود در واحدهای کراکر بخار نفتا محور خود به نام‌های «داسان» و «یسو» بکاهد و این مقدار را به 95 درصد برساند.

بر اساس این گزارش ، واحدهای کراکر «داسان» و «یسو» شرکت ال‌جی کم کره جنوبی به ترتیب هر یک دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 270 هزار تن و یک میلیون و 180 هزار تن اتیلن هستند.

واحد نفتا کراکر «یچوان» کره جنوبی همچنین در نظر دارد در ماه مارس پنج تا 10 درصد از ظرفیت بهره‌گیری ازعملیات تولید در واحد کراکر بخار شماره 2 خود با ظرفیت تولید سالانه 580 هزار تن اتیلن، بکاهد.

شرکت «صنایع پتروشیمی کره» نیز در نظر دارد در ماه مارس کاهش بهره‌گیری از ظرفیت تولید خود را از 10 درصد کنونی به 20 درصد برساند، در حای که هانوا توتال و لوتو کمیکال نیز در نظر دارند تولید وادهای بخار کراکر خود را کاهش دهند.

واحدهای بخار کراکر در ژاپن هم در ماه ژانویه مقدار بهره‌ گیری از ظرفیت تولید خود را کاهش دادند و این رقم کاهش در ماه فوریه نیز تمدید شد و انتظار می‌رود این روند در ماه مارس نیز ادامه داشته باشد.



تعداد بازدید : ۱,۸۰۱