آمادگی سازندگان ایرانی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی

آمادگی سازندگان ایرانی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۵۵

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی آمادگی دارند تا تجهیزات، قطعه ها و نیازهای مختلف طرح ها و مجتمع های پتروشیمی را متناسب با استانداردهای روز تامین کنند.

مجید محمدپور در گفتگو با خبرنگار نبپنا با تاکید بر همکاری های گسترده سازندگان با شرکت های پتروشیمی گفت: شرکت های پتروشیمی با طرح ها و طرح های توسعه ای که در دست اجرا دارند میان سازندگان تقاضا ایجاد می کنند و برمبنای درخواستهای آنها در بازار، تامین کنندگان و سازندگان تجهیزات محصولاتی متناسب با استانداردهای روز و استانداردهای مورد نیاز کارفرما می سازند.

وی ادامه داد: در شرایط سخت تحریم که کارفرما به قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی ندارد سازندگان داخلی تجهیزات تولید شده را با بهره مندی از توان دانشی و طراحی، مهندسی و ساخت ایرانی تولید و در اختیار کارفرما قرار  می دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به توان تولید تجهیزات و قطعات داخلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد توان  داخلی با دانش فنی،طراحی و مهندسی داخلی است که تحت عنوان محدوده سبز می شناسیم و ۲۰ درصد توان داخل با مهندسی معکوس از محصولات شرکتهای خارجی است و ۲۰ درصد هم محدوده ای است که برای برخی سرمایه گذاران و سازندگان صرفه اقتصادی ندارد.

محمدپور اعضای کنونی انجمن را ۷۲۰ شرکت عنوان کرد و در مورد کمیته های تخصصی انجمن گفت: در حال حاضر ۹۹ شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای عضویت در انجمن هستند و ۱۰ کمیته تخصصی برای حوزه های مختلف کاری مانند تهیه تکنولوژی، تعمیر ساخت داخل، برنامه ریزی فنی برای تامین نیازهای فنی است.

تعداد بازدید : ۱,۳۳۱