تاخیر در واکنش پتروشیمی‌های آسیا به معافیت تعرفه‌ها

تاخیر در واکنش پتروشیمی‌های آسیا به معافیت تعرفه‌ها
(شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸) ۱۱:۴۴

قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای آسیایی همچنان نسبت به معافیت تعرفه‌ها برای واردات کالا از آمریکا واکنش چندانی نشان نداده است اما احتمالی می‌رود این اتفاق به‌زودی رخ دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، منابع بازار اعلام کردند که از زمان پذیرش چین برای حذف تعرفه‌ها بر واردات نفت، گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی)، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایالات متحده آمریکا از دوم مارس امسال، قیمت محصولات پتروشیمی در آسیا تغییر چندانی نکرده است، اما در صورت وقوع چنین اتفاقی، ورود محموله‌های تجاری از طرف دیگر تامین‌کنندگان آسیایی و منطقه خاورمیانه در ماه‌های پیش رو تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
معامله‌گران در پی اعلام چین برای حذف تعرفه‌ بر بعضی از کالاهای آمریکایی، عنوان کردند که اعلام این خبر تاثیر اندکی بر معاملات فیزیکی در بازارهای آسیا داشته است، اما انتظار می‌رود شرایط واردات از ایالات متحده از ماه آینده میلادی افزایش یابد.
منابع بازار اعلام کرد: در صورت افزایش ورود کالاهای آمریکایی به چین که تاکنون در سال 2020 به دلیل آثار شیوع ویروس کرونا با کاهش همراه بوده است، برداشتن این تعرفه‌ها می‌تواند سبب کاهش قیمت اتیلن و فرآورده‌های آسیایی شود.
قیمت اتیلن در آسیا از روز دوشنبه هفته گذشته (28 بهمن‌ماه) در سطح 705 دلار به ازای هر تن ثابت بوده است، در حالی که قیمت MGE در دوره مورد بررسی 2 دلار به ازای هر تن کاهش یافته و به 528 دلار به ازای هر تن رسیده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۰