کاهش واردات ال‌پی‌جی از سوی چین

کاهش واردات ال‌پی‌جی از سوی چین
(سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۳۸

واردات هفتگی گاز مایع (ال‌پی‌جی) چین در پی کاهش تقاضا از سوی مجتمع‌های پتروشیمی و مصارف خانگی به کمترین مقدار از میانگین فوریه سال 2019 میلادی رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، در پی کاهش تقاضای مجتمع‌های پتروشیمی و مصارف خانگی به دلیل مشکلات حاصل از شیوع ویروس کرونا در میانه کند شدن روند رشد اقتصادی دنیا، واردات ال‌پی‌جی چین در دو هفته اخیر در مقایسه با میانگین فوریه 2019 تقریبا نصف شده است.

آمارهای موسسه جی‌ال‌سی نشان می‌دهد که واردات هفتگی ال‌پی‌جی چین در هفته نخست فوریه، زمانی که خبر شیوع ویروس کرونا اعلام شد، حدود 250 هزار تن برآورد شد، این رقم در آخرین هفته فوریه نیز به 187 هزار تن رسیده است.

براساس محاسبات پلاتس، میانگین واردات ال‌پی‌جی چین در دو هفته پایانی سال 2020 میلادی 218 هزار تن و پایین‌تر از رقم 340 هزار تن ثبت شده برای میانگین هفتگی فوریه سال 2019 میلادی بوده است.

میانگین هفتگی واردات ال‌پی‌جی چین در فوریه سال 2020 میلادی پایین‌تر از رقم میانگین هفتگی 340 تا 490 هزار تنی ثبت شده برای کل سال 2019 میلادی بوده است.

آمارها حاکی از آن است که تقاضای واحدهای هیدروژن‌زدایی پروپان برای ال‌پی‌جی به تدریج درحال بهبود است، این شرایط زمان راه‌اندازی واحدهای جدید هیدروژن‌زدایی پروپان را هم به تاخیر انداخته است.

تعداد بازدید : ۱,۴۲۸