دعوت از فعالان بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های صنعت پتروشیمی

دعوت از فعالان بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های صنعت پتروشیمی
(شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸) ۱۸:۰۰

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از فعالان بازار سرمایه برای مشارکت در تامین مالی 21 میلیارددلار طرح های پتروشیمی استقبال می کنیم.

به گزارش نیپنا ، حسین علیمراد امروز (شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت با بیان اینکه یکی از روش های تامین مالی تکیه بر بازار سرمایه است گفت: ما برای سرمایه گذاری از فعالان بازار سرمایه دعوت می کنیم زیرا این بازار می تواند نقش به سزایی در تامین مالی طرح های پتروشیمی ایفا کند.

علیمراد گفت: صنعت پتروشیمی ایران جهش دوم خودرا از سال 92 با 42 طرح پتروشیمی آغاز کرد که از این تعداد 15 طرح به بهره برداری رسیده است و27 طرح دیگرنیز تا پایان سال 1400 به تولید خواهد رسید.

وی با بیان  اینکه از 27 طرحی که قرار است تا پایان سال 1400 به بهره برداری برسد 6 طرح راهبردی است گفت: این 6 طرح از طرح های استراتژیک صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

علیمرادبا اشاره به  اینکه  ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران در سال 92 حدود 56 میلیون تن بود که این رقم در سال 96 به 64 میلیون تن رسید گفت:  درسال 1400ظرفیت تولید به یکصد میلیون تن خواهد رسید و درآمد صنعت پتروشیمی نیز به 25 میلیاردلار می رسد و  حجم سرمایه گذاری این طرح ها نیز17 میلیارددلار برآورد شده است که تاکنون 11 میلیارددلار آن محقق شده ودر تلاش هستیم که 6 میلیارد دلار آن را نیز از بازار سرمایه تامین کنیم.

وی  به جهش سوم صنعت پتروشیمی نیز اشاره کرد وگفت: با تولیدی شدن 28 طرح توسعه ای دیگر ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران تا سال 1404 به 133 میلیون تن خواهد رسید.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه برای تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی 23 میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است افزود: از این میزان تاکنون 8 میلیارددلار آن نهایی شده است و باید 15 میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری انجام شود که در مجموع با نهایی شدن سرمایه گذاری های مذکور برای جهش دوم وسوم صنعت پتروشیمی 21 میلیارد دلار سرمایه دیگر نیز باید جذب شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۰