برنامه ریزی مصر برای توسعه صنعت پتروشیمی

برنامه ریزی مصر برای توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۳۸

همزمان با سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی قاره آفریقا ، رئیس جمهوری مصر در دستوری خواستار ارتقای صنایع پتروشیمی در این کشور شد.

به گزارش نیپنا،  روزنامه الاهرام خبرداد که عبدالفتاح سیسی پیگیری دولت برای ادامه تلاش‌ها در زمینه ارتقای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به‌منظور بهبود جایگاه این کشور در بازارهای جهانی پتروشیمی را خواستار شد.

وی در جلسه‌ای با حضور مصطفی مزبولی، نخست وزیر و طارق المولا، وزیر نفت و منابع معدنی و شریف اسماعیل، دستیار رئیس جمهوری در زمینه پروژه‌های ملی و راهبردی خواستار تمرکز دولت بر اهداف تعریف شده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و تبدیل شدن به یک هاب تجاری در منطقه شد.

رئیس جمهوری مصر همچنین خواستار بالا بردن سود اقتصادی این کشور از منابع طبیعی با اهداف توسعه‌ای برای تبدیل شدن به هاب تجاری در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی (منا) شد.

بسام رادی، سخنگوی رئیس جمهوری، گفت: المولا طی جلسه‌ای راهبرد در نظر گرفته از سوی وزارت نفت و منابع معدنی مصر برای تحقق هدف تبدیل شدن مصر به هاب تجاری منطقه منا در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را تشریح کرد.

مصر در نظر دارد پیرو کشف‌های جدید گازی و توسعه میدان ظهر از میدان‌های گازی تازه کشف شده در این کشور، به هاب گازی منطقه منا در حوزه گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) بدل شود.

مصر هم‌اکنون ماهانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به اروپا از طریق ارسال 10 محموله صادر می‌کند.

تعداد بازدید : ۱,۰۴۳